تعمیر و تعویض گلس قاب و درب پشت آیفون 13

تعمیر و تعویض قاب و درب پشت آیفون 13

در این مقاله با تعمیر و تعویض قاب و درب پشت آیفون 13 آشنا می‌شویم و روش محافظت از آن را یاد مرور می‌کنیم. هدف این مقاله آشنایی شما با نحوه تعویض قاب و درب پشتی آیفون 13 و نحوه کار تکنسین‌های بخش تعمیر آیفون مرکز ما می‌باشد.

آشنایی با قاب و درب پشت آیفون 13

استفاده از گلس در فاب و درب پشت آیفون‌ 13 زیبایی آن‌ را بسیار بیشتر کرده است. همچنین مقاومت قاب و درب پشت را در برابر خط و خش و تماس با اجسام تیزی مانند کلید افزایش داده است. در مقابل از این موضوع هم نمی‌توان گذشت که حساسیت موبایل به ضربه و سقوط از ارتفاع به شدت بالا رفته است. با این حال که اپل مدعی است که برای ساخت قاب و درب پشت از یکی از مقاوم‌ترین گلس‌های موجود در بازار استفاده کرده، با این حال تجربه ما نشان می‌دهد که این گلس مستحکم؛ ممکن است وقتی موبایل از دست شما می‌افتد یا به هر جسم سختی که برخورد می کند، به راحتی بشکند.

 

محافظت از قاب و درب پشت آیفون 13

محافظ قاب و درب پشت آیفون 13 باید از کیفیت مطلوبی برخوردار باشد تا بتواند از گلس پشتی گوشی شما به خوبی حفاظت کند. مهم‌ترین قابلیت و ویژگی یک محافظ قاب و درب پشت آیفون 13 جلوگیری از ایجاد خط و خش و انعکاس نور است. از دیگر ویژگی‌هایی که به این کالا ارزش خرید می‌دهد؛ مقاوم بودنش در برابر چربی و اثر انگشت است. از ویژگی‌ها دیگر محافظ قاب و درب پشت آیفون 13 می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • برش دقیق سنسور‌ها برای نبودن کوچک‌ترین نقصی
  • سازگاری با تمام کیس و کیف‌های موجود
  • مقاومت بسیار بالا در برابر خط و خش
  • سختی 9H
  • دارای وضوح و شفافیت بسیار بالا

چطور تعمیر و تعویض گلس قاب و درب پشت آیفون 13 انجام می‌شود

تعویض گلس درب پشت آیفون 13 از خدمات جدیدی است که در سالیان اخیر اختراع شده است. در این فرآیند دیگر نیازی به باز کردن کل موبایل جهت تعویض گلس نیست. استفاده از دستگاه لیزر برای تعویض گلس آیفون 13 مزایای زیادی دارد. اول اینکه سرعت کار به شدت افزایش می یابد. در نظر داشته باشید که دقت دست هرگز به پای کامپیوترو لیزرها نخواهد رسید. احتمال آسیب‌ها متعاقب تقریباً صفر است. انجام این روش آب بندی موبایل را به صورت کاملا از بین می‌رود. تنها کاری که انجام می شود، جداسازی گلس از پنل، با استفاده از دستگاه لیزر است. در این روش قطعه معیوب با یک گلس اورجینال بدون باز کردن کامل گوشی تعویض می‌شود.

این دستگاه دارای برنامه اتوکد کورال است که نقشه پنل پشتی بیشتر موبایل‌های مدرن موجود در بازار در آن تعریف شده است. همچنین به لطف مانیتوری که دارد، تکنسین می‌تواند خیلی راحت‌تر با آن کار کند. با توجه به قیمت بالای دستگاه، متاسفانه نمی‌توانید آن را در تمام مراکز تعمیر پیدا کنید. اما در بخش تعمیر گوشی آیفون ما این دستگاه وجود دارد و از آن استفاده می‌شود.

 

تعمیر و تعویض قاب و درب پشت آیفون 13

شرایط تعویض گلس قاب و درب پشت آیفون 13

تعویض گلس درب پشت آیفون 13 از تعمیرات بسیار مقرون به صرفه و راحت در بخش تعمیر گوشی آیفون  مرکز ما است. اما برای موفقیت آمیز بودن آن شرایطی وجود دارد. وقتی برای تعویض گلس قاب و درب پشت آیفون 13 به  مرکز موبایل ما می‌آورید، اولین کاری که تکنسین‌ها بخش تعمیرات گوشی انجام می‌دهند عیب یابی رایگان آن است تا مطمئن شوند که آسیب ضربه تنها گلس پشت را درگیر کرده است. تکنسین تعمیر آیفون ما باید از سالم بودن فریم و اجزای داخلی مانند سیم پیچ مگ سیف و فلت‌های روی شاسی و دکمه‌ها و سایر قطعات مطمئن شود. در نتیجه شرط تعویض گلس قاب و درب پشتی آیفون 13 به بیان ساده‌تر به صورت زیر است:

  • سالم بودن پنل پشت
  • سالم بدون فلت ها
  • دفرمه نشدن فریم فولادی

بیان اهمیت تعویض گلس قاب و درب پشت آیفون 13

حتما متوجه شده‌اید که این ترک‌ها زیر انگشت‌ها بسیار آزاردهنده هستند و گاها آنقدر پوست را خراش می‌دهند که کار با موبایل عملاً غیر ممکن می‌شود. از سوی دیگر زیبایی موبایل بعد از شکستن گلس قاب و درب پشت به شدت تحت تاثیر قرار میگیرد. در نهایت باید در نظر داشت که ترک‌های کوچک می‌توانند به سرعت گسترش پیدا کنند. به علاوه از آنجایی که سطح گلس دیگر مانند گذشته یکپارچه نیست؛ ممکن است در ضربه بعدی شاسی آیفون 13 آسیب شدیدی ببیند و هزینه‌های گزافی به شما تحمیل شود. پس اگر گلس درب پشت آیفون 13 شما شکسته است، حتماً باید آن را تعویض کنید.

بسیاری از کاربرانی که دچار شکستگی گلس قاب و درب پشتی مشکل می‌شوند؛ نگران هزینه‌های این کار و احتمال آسیب به موبایل خود هستند. با استفاده از خدمات تعویض گلس قاب و درب پشت آیفون 13 مرکز تعمیرات آیفون اپل ما می‌توانید با خیال راحت و در کوتاه‌ترین زمان ممکن؛ پنل پشتی موبایل خود را با هزینه‌ای بسیار مقرون‌به‌صرفه نوسازی کنید.

 

مراحل تعمیر و تعویض گلس قاب و درب پشت آیفون 13

تکنسین بخش تعمیر گوشی موبایل پس از بررسی موبایل و اطمینان از اینکه گوشی شرایط تعویض گلس قاب و درب پشت را دارد، آن را در گیره دستگاه لیزر قرار داده و دکمه Auto Focus را می‌زند تا ارتفاع موبایل برای آغاز عملیات به صورت خودکار تنظیم شود. بعد پیچ‌های گیر سفت می‌شوند تا موبایل اصلاً تکان نخورد. بعد از این کار، تعمیرکار متخصص در تعمیر آیفون،مدل و نقشه پنل پشت موبایل را در کامپیوتر دستگاه انتخاب می‎‌کند. با زدن دکمه استارت، پرتاب لیزر مطابق نقشه‌ای که در حافظه کامپیوتر قرار دارد آغاز می‌شود و در مدت بسیار کوتاهی گلس بدون هیچ آسیبی از پنل جدا می‌شود.

بعد از اتمام مرحله اول، پنل و تکه‌های لیزر را به راحتی از هم جدا کرده. سپس گوشی را دوباره در دستگاه قرار می‌دهیم تا بقایای سفت چسب اپوکسی بدون هیچ دردسری از پنل جدا شود. بعد از اتمام کار تمام چسب ها با برس نرم و پارچه آغشته به الکل پاک می‌شوند و سطح پنل دوباره چسبکاری می شود. در نهایت درب پشت روی شاسی تراز قرار می‌گیرد و نصب می‌شود. تعمیرکار با انگشت، اطراف آن را فشار می‌دهد و موبایل را داخل قالب نگهدارنده قرار می‌دهد تا تا پس از دو دقیقه چسب به خوبی سفت شود. در نهایت موبایل از قالب بیرون می آید و آماده تحویل به شما است.

 

تعمیر و تعویض گلس قاب و درب پشت آیفون 13

هزینه تعمیر و تعویض قاب و درب پشت آیفون 13

همانطور که می‌دانیم، هزینه‌های بالقوه تعویض گلس قاب و درب پشت آیفون 13 می‌تواند برای بسیاری از کاربران نگران کننده باشد. اگرچه، اجرتی که تعمیرکاران تعمیر گوشی آیفون مرکز ما برای این کار دریافت می‌کنند بر اساس نرخ مصوب اتحادیه تعمیرکاران موبایل در تهران است. در بخش تعمیرات موبایل فروشگاه‌مان، علاوه بر تضمین کیفیت قطعه و کار انجام شده؛ ما نرخ‌های ارائه شده را نیز تضمین می‌کنیم و شما می‌توانید از از خدمات گارانتی گوشی موبایل ما استفاده کنید.

 

 

به اشتراک بذارید

تعمیرات گوشی آیفون

قطعات، آموزش و هزینه

تعمیرات گوشی سامسونگ

قطعات، آموزش و هزینه

پیشنهاد میکنیم این مقالات را هم بخوانید

دیدگاه

در بحث‌‌ پیرامون این مقاله شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *