تعویض باتری گوشی

آموزش تعویض باتری گوشی هوشمند

تعویض باتری گوشی شما می تواند حس نو بودن را دوباره به آن بدهد! آیا باتری گوشی هوشمند شما سریع‌ شارژ خالی می‌کند؟ 

باتری ها به مرور زمان از نظر شیمیایی فرسوده می شوند. به عبارت دیگر، وقتی آنها شارژ و دشارژ می شوند، خراب می شوند.

 با این حال، ناامید نشوید! با این که گوشی های هوشمند جدید دیگر باتری های قابل جابجایی ندارند، هنوز هم می توانید یک روش دیگر را جایگزین آن کرد.

تعویض باتری گوشی

ساده ترین راه برای تعویض باتری گوشی هوشمند خود اینست که به نزدیکترین مرکز تعمیرات تخصصی مراجعه نمائید.

انتظار پرداخت کمتری نسبت به هزینه خرید یک گوشی نو را داشته باشید. از طرف دیگر، شما می توانید با خرید باتری متناسب با گوشی خود، هزینه کمتری بپردازید.

چگونه بفهمیم باتری موبایل ما نیاز به تعویض دارد؟

بیشتر سازندگان گوشی های هوشمند قصد دارند باتری هایی طراحی کنند که حداقل 80 تا 85 درصد ظرفیت اولیه خود را پس از دو سال حفظ کنند.

با این حال، باتری گوشی همراه شما ممکن است زودتر از این مدت شارژ خالی کند و نیاز به تعویض پیدا کند. 

شارژ سریع و قرار گرفتن طولانی مدت در معرض گرما تنها برخی از عواملی هستند که می توانند به سرعت ظرفیت آن را کاهش دهند. بدتر از آن، تخمین زدن میزان خرابی باتری تلفن هوشمند از زمانی که آن را از جعبه خارج کردید، اغلب دشوار است.

یک نشانه آشکار کاهش ظرفیت باتری این است که تلفن شما علائمی مانند راه اندازی مجدد تصادفی یا خاموش شدن ناگهانی با 30 یا حتی 50 درصد شارژ را نشان دهد. 

اگر باتری تلفن هوشمندتان مانند گذشته دوام نمی آورد، از برنامه ای مانند AccuBattery برای تخمین سلامت فعلی آن استفاده کنید. این برنامه در پس‌زمینه گوشی شما اجرا می‌شود، داده‌های تخلیه و شارژ را در چند روز جمع‌آوری می‌کند و سلامت باتری شما را تخمین می‌زند. 

 

تست باتری هنگام تعویض باتری گوشی

اگرچه این برنامه بی‌نقص نیست، اما همچنان می‌تواند تخمین مناسبی ارائه دهد و کمک کند که آیا تلفن شما به باتری جدید نیاز دارد یا نه.

خاموش شدن یا راه اندازی مجدد تصادفی نشانه واضحی از نیاز گوشی هوشمند شما به باتری جدید است.

اگر سه سال است که از این گوشی استفاده مداوم می کنید، تقریباً شاید میزان بهره وری آن پایین آمده باشد. دلیل آن اینست که باتری‌های لیتیوم یونی پس از چند صد بار شارژ تخریب می‌شوند. 

اگر از آیفون استفاده می کنید، یک راه آسان برای بررسی ظرفیت فعلی باتری وجود دارد. برنامه تنظیمات را باز کنید، به باتری > سلامت باتری، و بخش ماکزیمم ظرفیت را بررسی کنید.

 اپل توصیه می‌کند که باتری خود را زمانی که سلامت آن به کمتر از 80 درصد ظرفیت اصلی آن کاهش یافت یا تقریباً 500 چرخه شارژ، تعویض کنید.

تعویض باتری گوشی خود را در یک مرکز خدمات تخصصی انجام دهید!

ساده ترین راه برای تعویض باتری گوشی هوشمندتان این است که در یک مرکز خدمات مجاز، باتری را عوض کنید. این به این دلیل است که اکثر سازندگان از چسب برای محکم کردن پنل‌های پشت و جلوی تلفن شما استفاده می‌کنند که معمولاً از شیشه‌های ظریف ساخته شده‌اند. در حالی که این چسب به بهبود مقاومت گوشی شما در برابر آب کمک می کند، همچنین این عمل، تعمیرات را دشوارتر و سخت تر می کند.

گوشی های هوشمند مدرن از چسب های زیادی برای مقاومت در برابر آب استفاده می کنند که دسترسی آسان به باتری و سایر اجزای داخلی را محدود می کند.

پیدا کردن باتری اصلی نقش بسیار مهمی در عملکرد گوشی شما خواهد داشت. در حالی که ممکن است یک باتری غیراصلی در ابتدا به خوبی کار کند، اما نمی توان گفت که به اندازه یک باتری اورجینال کار می کند یا نه! 

مراکز تعمیرات مجاز نیز معمولاً چسب نگهدارنده صفحه یا قاب پشتی را تعویض می کنند تا اطمینان حاصل شود که تلفن هوشمند شما مقاومت اولیه خود را در برابر آب حفظ می کند.

مرکز تعمیرات تخصصی امداد موبایل  یکی از مراکز تخصصی تعمیرات موبایل در ایران است که در تهران و چندین شهر دیگر نیز نمایندگی های فعال و مجربی دارد. اگر شما نیاز به یک تعمیرگاه برای تعمیرات گوشی هوشمند، تبلت و یا ساعت هوشمند خود دارید می توانید با این مرکز تماس گرفته و یا با ثبت سفارش تعمیرات بروی وبسایت آن از خدمات عالی این شرکت بهره مند شوید.

خودتان تعویض باتری گوشی را عوض کنید! چگونه باتری گوشی خود را تعویض کنیم؟

در چند سال گذشته، برندهای زیادی خرید قطعات یدکی اورجینال و انجام تعمیرات خود را به مشتریانشان ارائه نمی دهند. این موضوع اخیراً رایج شده است و شرکتهایی مانند گوگل، سامسونگ و اپل متعهد شدند که قطعات جایگزین را مستقیماً به کاربران بفروشند.

با این حال، پیدا کردن مرکز تعمیراتی که باتری اورجینال برای شما نصب کند، دشوارشده است. به خاطر داشته باشید که معمولاً تأیید صحت قطعات یدکی غیرممکن است، بنابراین بهترین گزینه این است که فقط از فروشندگان معتبر خرید کنید.

 در بیشتر موارد، برای نرم شدن چسب و بلند کردن قاب پشتی گوشی، باید کمی حرارت اعمال کنید. سپس باتری موجود را از برق بکشید، آن را بیرون بیاورید و باتری جدید را در جای خود نصب کنید. همانطور که قبلا ذکر شد، برای اطمینان از حفظ مقاومت دستگاه در برابر آب، باید یک چسب جایگزین نیز تهیه کنید.

در حالی که این فرآیند خیلی پیچیده نیست، نیاز به کمی صبر و حتی مهارت دارد. علاوه بر این، به خاطر داشته باشید که آسیب رساندن یا سوراخ شدن باتری لیتیوم یونی می تواند منجر به آتش سوزی شود. 

برای این منظور، مطمئن شوید که از ابزارهایی استفاده می‌کنید که برای تعمیر گوشی‌های هوشمند قابل استفاده هستند و از خارج کردن باتری با استفاده از اجسام تیز خودداری کنید.

آیا تعویض باتری گوشی همراه ارزشش را دارد؟ هزینه تعویض باتری گوشی چقدر است؟

تعویض باتری تلفن همراه حدودا بین 200 هزار تومن تا 1 میلیون تومن در یک مرکز خدمات رسمی، برای شما هزینه خواهد داشت. این رقم بسیار ارزان تر از خرید یک گوشی جدید و درجه یک است. 

گوشی های پرچمدار مدرن در سال های آینده، فضای پردازش زیادی دارند. به زبان ساده تر، یک گوشی هوشمند قدیمی احتمالاً سال‌ها به خوبی به شما خدمت خواهد کرد؛ مگر اینکه به جدیدترین و بهترین فناوری‌های دوربین یا نمایشگر نیاز داشته باشید که نیازبه خرید یک گوشی جدید پیدا کنید.

با توجه به این موضوع، در مورد گوشی‌های هوشمند رده پایین‌تر، هزینه تعویض باتری گوشی کمتر می‌شود. به عنوان مثال، اگر گوشی هوشمند فعلی خود را با قیمت حدود 8 تا 10 میلیون تومان خریداری کرده باشید، ممکن است وسوسه شوید که به جای هزینه 700 هزار تومن یا بیشتر برای تعویض باتری، فقط یک دستگاه جدید با امکانات جدید تر بخرید. 

برای بسیاری، گزینه اول راحت‌تر و بدون دردسر است، به خصوص که تعمیرات ممکن است چندین روز طول بکشد. با این اوصاف، اگر هرازگاهی پیش‌بینی می‌کنید که کار گوشیتان به تعمیر بیفتد،  می‌توانید یک گوشی جدید بخرید.

باتری جایگزین تقریباً همیشه ارزان‌تر از یک دستگاه کاملاً جدید است، اما انتخاب یک از گزینه‌ها بر دیگری کاملاً ساده نیست.

در نهایت، اگر تصمیم به تعویض باتری گوشی دارید و به دستگاه فعلی خود وابسته شده اید و نمی خواهید پول اضافی را برای یک ارتقاء جزئی صرف کنید، تعویض باتری گوشی ممکن است به تلفن هوشمند شما جان تازه ای بدهد.

به اشتراک بذارید

تعمیرات گوشی آیفون

قطعات، آموزش و هزینه

تعمیرات گوشی سامسونگ

قطعات، آموزش و هزینه

پیشنهاد میکنیم این مقالات را هم بخوانید

دیدگاه

در بحث‌‌ پیرامون این مقاله شرکت کنید!

2 پاسخ

  1. مقاله خیلی خوبی بود. ممنون از شما. اینطورکه من از وبسایتتون فهمیدم شما تعمیرات گوشی هم انجام میدین؟ درسته؟

    1. دوست عزیز سلام بله امداد موبایل مرکزتعمیرات تخصصی گوشی های موبایل، تبلت و … است. شما امکان ثبت سفارش بروی وبسایت امداد وبایل همدارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *