تعمیر آیفون 6 آب خورده

تعمیر یا تعویض اسپیکر آیفون 5s

در این مقاله قصد داریم درمورد تعمیر یا تعویض اسپیکر آیفون 5s صحبت کنیم.آیفون اگرچه برند معتبر و محبوبی در سراسر جهان است اما در کنار تمام ویژگی­های خوبی که دارد، دارای عیوبی است که در اکثر اوقات برای صاحب خود دردسرساز می­ شود.

یکی از این عیب­های گوشی­ آیفون  این است که اگر مواظب آن نباشید و گوشیتان دچار ضربات کوچکی هم شود، ممکن است در طول بلند مدت برد، دوربین، اسپیکر و بخش­های دیگر آن دچار اختلال شوند. برای مثال، در بین گوشی­های آیفون، خراب شدن اسپیکر آن بسیار شایع است.

این بدین معنی است که ممکن است هیچ صدایی از اسپیکر گوشیتان پخش نشود اما در صورت استفاده از هدفون، هندزفری یا هدست متوجه شوید که صدا با کیفیت و بدون نویز پخش می­شود، در این صورت باید به یک متخصص در زمینه تعمیرات سخت افزاری گوشی­های هوشمند مراجعه کنید و از او بخواهید اسپیکر گوشی شما را چک و در صورت وجود اختلال تعمیر کند. در این مقاله، قرار است صفر تا صد این مشکل را بررسی کنیم اما پیش از هر چیز باید بپرسیم که وقتی این مشکل ایجاد شد، اولین راه حل تعویض و یا تعمیر اسپیکر گوشی است یا از راه­های ساده­تری نیز امکان برطرف کردن این اختلال و تعمیر گوشی موبایل شما وجود دارد؟

تعمیر و رفع مشکل آنتن دهی آیفون 6

چگونه متوجه شویم که اسپیکر گوشی آیفون ما آسیب دیده است؟

همانطور که پیش­تر گفتیم، این اتفاق ممکن است در پی ضربات متعدد در طولانی مدت اتفاق بیفتد و از عمده­ترین ویژگی­هایی که می­توان به آن اشاره کرد که اسپیکر دچار آسیب شده است، عدم پخش صوت از آن است. البته دلایل دیگری نیز وجود دارد، مثلا اگر اخیرا گوشی شما خیس شده باشد یا با دست خیس از آن استفاده کرده باشید، ممکن است این رطوبت به درون گوشی شما وارد شده باشد و عملکرد اسپیکر را مختل کند. این عامل در مورد ورود ذرات ریز مانند گرد و غبار به داخل گوشی یا استفاده از آن با دست کثیف یا چرب نیز صدق می­کند.

در صورتی که گوشی شما خیس شده باشد، قبل از هر چیزی آن را درون یک کیسه برنج قرار دهید و اجازه دهید به مدت یک شبانه روز درون آن باشد. البته دقت کنید که قبل از قرار دادن درون کیسه، آن را خاموش کنید و پس از خارج کردن آن نیز با استفاده از یک دستمال نرم و تمیز مانند دستمال عینک خاکه­های برنج را از روی آن تمیز کنید تا به درون اسپیکرتان منتقل نشود.

مخصوصا پیشنهاد می­کنیم که تمیز کردن گوشی خود را به یک روتین تبدیل کنید. با استفاده از یک دستمال نرم و تمیز می­توانید سطح خارجی گوشی خود را مانند دوربین، صفحه نمایشگر و بدنه را تمیز کنید، همچنین از یک گوش پاک کن آغشته به مواد ضد عفونی برای تمیز کردن جزئیات گوشیتان استفاده کنید. دقت کنید از مواد ضد عفونی استفاده کنید که مخصوص لوازم برقی و الکتریکی تولید شده باشد و هرگز به طور مستقیم از مواد ضد عفونی مانند الکل برای تمیزکاری استفاده نکنید چون ممکن است به قطعات درونی گوشیتان آسیب بزنید و حتی در بدترین حالت ممکن، این کار باعث می­شود که گوشیتان آتش بگیرد یا منفجر شود، یا حتی برد گوشی بسوزد یا باطری از کار بیفتد. در این صورت خسارت زیادی بر روی دستتان می­ماند که یا باید گوشی را به طور کل تعویض کنید و یا تمام قطعات آن را- در صورت امکان- با قطعاتی جدید عوض کنید که امری هزینه­بر و زمان­بر است. حتما می­دانید که به دلیل تحریم و به صرفه نبودن خرید تجهیزات، نمایندگی­های اپل امر تعمیر گوشی آیفون را برایتان سخت­تر می­کنند. پس راحت­ترین کار این است که از گوشیتان با دقت مواظبت کنید.

در بیشتر اوقات نیز ممکن است به اشتباه فکر کنید اسپیکر گوشیتان آسیب دیده، در حالی که بلوتوث گوشی شما روشن و دستگاه گوشی شما به دستگاهی دیگر مانند هدست، میکروفون یا اسپیکر دیگری وصل باشد. پس حتما مطمئن شوید که بلوتوث گوشی شما خاموش است و بررسی کنید که احیانا به صورت تصادفی، اتوماتیک یا دستی گوشیتان را بی صدا نکرده باشید. برای این کار به منوی تنظیمات و به قسمت صدا بروید و مطمئن شوید هیچکدام از صداهای دستگاه اعم از صدای خود گوشی که مربوط به آلارم و تماس و صدای مربوط به پخش موسیقی به حالت بی صدا در نیامده باشد یا کم نباشد. بعضی اوقات نیز قابلیت دسترسی پخش صدا غیرفعال می­شود یا قابلیت عدم مزاحمیت در گوشیتان فعال است که همه­ این موارد باعث می­شود هیچ صدایی از اسپیکر شما پخش نشود. پس از اینکه اطمینان حاصل کردید گوشیتان به حالت دستی بی صدا نشده است اکنون می­توانید راه حل­هایی که در زیر گفته شده را امتحان کنید.

در صورتی که هیچ کدام از راه حل­هایی که در قسمت بالا گفتیم مشکل پخش نشدن صدا از اسپیکر گوشیتان را حل نکرد، یک بار گوشی خود را خاموش و روشن کنید و در صورتی که دوباره این مشکل حل نشد، ناچارا گوشی خود را به حالت کارخانه برگردانید و به عبارتی ریریبوت کنید. البته باید بدانید که بهتر است اطلاعات شخصی خود را به حافظه­ای دیگر منتقل کنید تا در صورت روت شدن گوشیتان، اطلاعاتتان برای همیشه پاک شود.

اگر گوشی شما هنگ می­کند و نمی­توانید دستگاهتان را به تنظیمات کارخانه برگردانید باید بدانید که به احتمال زیاد برد گوشیتان دچار اختلال و آسیب شده، پس برای ریبوت کردن گوشیتان مراحل زیر را طی کنید:

  • دکمه ولوم پایین را به همراه دکمه پاور (همان دکمه­ای که با آن گوشی را خاموش و روشن می­کنید) به مدت چند ثانیه نگه دارید.
  • پس از چند ثانیه صفحه سیاهی روشن می­شود که نشان می­دهد گوشیتان در حال ریبوت شدن است.

البته می­توانید این کار را با قابلیت آیتونز استفاده کنید و گوشی خود را ری استارت کنید. مهم است که بدانید گوشی­های  این قابلیت را در اختیارتان می­گذارد تا بتوانید مجددا از اطلاعات خود بک­آپ بگیرید. در پایین تعدادی از عمده­ترین راه­های ریبوت کردن گوشی­های آیفون را نام برده­ایم:

  • ریبوت کردن از بخش تنظیمات گوشی
  • ریبوت کردن به روش دستی
  • ریبوت کردن با استفاده از آیتونز

البته در اکثر موقعات مشکل پخش نشدن صدا از اسپیکر به نرم افزارها برمی­گردد. حتما بررسی کنید که گوشیتان ویروسی نشده باشد. ویروسی شدن گوشی یکی از عمده­ترین دلایل تعمیرات موبایل است. اگر نرم­افزارهای موردنیاز خود را از سایت­هایی ناایمن دانلود و نصب کنید، احتمال اینکه گوشیتان ویروسی شده باشد و اشکال نرم افزاری اجازه پخش صدا را ندهد، بالا می­رود پس سعی کنید گوشی خود را روت کنید و اگر این مشکل حل نشد به یک متخصص مراجعه کنید تا با استفاده از دستگاه­هایی مخصوص به این کار گوشیتان را پاکسازی کنند. بهتر است که بدانید اگر گوشیتان آپدیتی قدیمی داشته باشد، باید آن را به روز رسانی کنید چون گاهی ورژن­های قدیمی­تر ISO قابلیت عکسبرداری و پخش صدا را مختل می­کنند.

اکنون اگر مشکلتان حل نشد باید از یک متخصص بخواهید که گوشیتان را چک کند و اگر مشکل دیگری بود آن را حل کند و در غیر این صورت، اسپیکر گوشیتان را تعویض یا تعمیر کند.

تعمیر و تعویض دوربین آیفون 6

تعمیر یا تعویض اسپیکر آیفون 5s:

در این قسمت توضیح می­دهیم که اگر نظر متخصص بر تعویض اسپیکر گوشی آیفونتان بود، در این پروسه چه مراحلی رخ می­دهد؟

لازم به ذکر است که این پروسه نیاز به تخصص فنی و دانش به روز شده در مورد فناوری­های روز گوشی­های هوشمند دارد پس از انجام این پروسه شخصا و در منزل خود خودداری کنید. همچنین باید بدانید برای تعمیرات گوشی­های هوشمند و محصولات دیجیتالی از تجهیزات مخصوصی استفاده می­شود که استفاده از آن فقط از یک فرد متخصص برمی­آید.

مراحل تعمیر یا تعویض اسپیکر آیفون 5s به صورت زیر است:

  1. در مرحله­ی اول، صفحه نمایشگر گوشی شما را از بدنه جدا می­کنند تا به قطعات درونی گوشی از جمله باتری، کانکتورهای دوربین، اسپیکر، دکمه اثر انگشت و اصلی­ترین قطعه یعنی برد مادر یا اصلی دسترسی پیدا کنند.
  2. سپس در این مرحله، کانکتورهای لازم را قطع می­کنند، قطعاتی که نیاز به تعویض دارند یا امکان دارد گم شوند را در مکانی ایمن قرار می­دهند و سپس اسپیکر جدید یا تعمیر شده را جایگزین می­کنند.
  3. و در مرحله­ی آخر، قطعات را مونتاژ می­کنند. در این مرحله، دوباره قطعات را بر سر جای خودشان قرار می­دهند، کانکتورها را متصل می­کنند و صفحه نمایشگر را بر روی بدنه مونتاژ می­کنند. سپس گوشی را بررسی می­کنند که تمام قطعاتش به درستی کار کنند، ایرادی در صفحه نمایشگر وجود نداشته باشد، برد به درستی کار کند و همچنین مشکل اسپیکر برطرف شده باشد.

نکات ایمنی هنگام دریافت گوشی خود از متخصص:

این نکات صرفا جهت یادآوری شما نوشته شده است. حتما قبل از دریافت گوشی خود موارد زیر را یک بار چک کنید تا در صورت بروز یا ایجاد مشکل همان­جا برطرف شود:

  • اگر گوشی شما خاموش است، آن را روشن کنید و ابتدا جزئیات صفحه نمایشگر خود را بررسی کنید. اگر صفحه نمایشگر شما قبل از تعمیرات سالم بوده، بررسی کنید که به صفحه آسیبی نرسیده و اگر از قبل ترک خورده، بررسی کنید که بیشتر نشکسته باشد. سپس ال سی دی را از نظر نور و رنگ بررسی کنید و مطمئن شوید که خطوط سفید یا جدیدی ایجاد نشده باشد.
  • سپس دوربین خود را چک کنید، بررسی کنید که دوربین پشتی و جلوی گوشی آیفونتان سالم است و از نظر کیفیت عکاسی، کیفیت مطلوب را دارد. همچنین دکمه هوم، دکمه اثر انگشت، اگر چهره نگار دارید، بررسی کنید که همچنان اثر انگشت شما کار می­کند یا چهره­ی شما را شناسایی می­کند یا نه؟
  • اسپیکر خود را بررسی کنید. یک موسیقی پخش کنید و مطمئن شوید با کیفیت و بدون ذره­ای نویز صدا را پخش می­کند. همچنین با استفاده از هدست ببینید آیا صدا نیز درون آن پخش می­شود یا نه؟

پیشنهاد می­کنیم که قبل از ارائه گوشی خود به متخصص مورد نظر، اطلاعات شخصیتان را اعم از تصاویر، شماره­های تلفن، پیامک­ها و غیره را به دستگاهی امن منتقل کنید و از حافظه­ی گوشیتان پاک کنید. برای اطمنیان آن را ریبوت کنید تا اطلاعات شخصی شما به سرقت نرود.

البته باید بدانید که وقتی گوشیتان را به تنظیمات کارخانه بر می­گردانید، تمام اطلاعات شما اعم از اثر انگشت، رمز و چهره نگار، همچنین حساب­های گوگل و برنامه­های اجتماعیتان پاک می­شود.

بعضی اوقات نیز ممکن است ایرادات جزیی داشته باشد که با یک ری استارت حل شود و نیازی به باز کردن مجدد گوشی از نظر سخت افزاری نباشد.

بهتر است بدانید که معمولا برای تعویض یا تعمیر اسپیکر گوشی­های هوشمند بخصوص گوشی­های تولید شده توسط شرکت اپل باید از دستگاه­ها و تجهیزات مخصوصی استفاده شود چون درون این گوشی­ها از قطعات بسیار ریز و مهم، باتری­های حساس، کابل­ها و کانکتورهای مستعد پارگی به کار رفته که بدون استفاده از آن تجهیزات و همچنین دانش به روز شده امکان پذیر نیست پس در انتخاب متخصص یا مرکز تعمیر دقت کنید و مطمئن شوید از همه لحاظ امنیت گوشی شما حفظ می­شود.

تعمیر و تعویض دکمه پاور آیفون 6s plus

ویژگی­های یک مرکز معتبر برای تعمیر یا تعویض اسپیکر آیفون 5s:

به یاد داشته باشید که این کار، وظیفه­ای حساس است که نیاز به فردی متخصص و مسئولیت پذیر دارد. این فرد باید بتواند در ابتدا مشکل پخش نشدن صدا از اسپیکر گوشیتان را تشخیص دهد و تعیین کند که راه حل آن از طریق نرم افزاری مناسب­تر است یا سخت افزاری. سپس باید با استفاده از تجهیزات مناسب شروع به کار کند. در صورت بروز مشکل توانایی مدیریت و کنترل آن را داشته باشد و بتواند گوشیتان را با صرفه زمانی و اقتصادی تعمیر کند. در نتیجه برای تعمیر آیفون خود دقت کنید و مناسب­ترین متخصص را انتخاب کنید.

احتمالا بعد از تعمیر گوشی با دریافت گارانتی گوشی موبایل می­توانید درصورت بروز دوباره مشکل به متخصص مراجعه کنید و با هزینه کم آن را مجددا تعمیر کنید.

جمع بندی

گوشی­ apple یکی از محبوب­ترین گوشی­ها در سراسر دنیا هستند. این شرکت همواره با به کار گیری تکنولوژی ­های جدید و استفاده از قابلیت­های خلاقانه سعی می­ کند راحتی دوست­دارانش در هر شرایطی حفظ شود. به همین دلیل محصولات این برند به نسبت برند­های رقیب حساس­تر است و به مراقبت بیشتری نیاز دارد. 

در اغلب اوقات نیز صاحبان این محصولات از عدم عملکرد صحیح دوربین و اسپیکر­های این محصولات رنج می­برند. در بیشتر اوقات این مشکلات مرتبط به قسمت نرم افزاری گوشی­ها است که می ­توان از راهکارهای ساده­ای که در این مقاله گفته شد برای برطرف کردنشان استفاده کرد. در اغلب اوقات نیز این مشکل سخت افزاری است که شما را به دردسر می ­اندازد. 

ما در امداد موبایل در این مقاله به این مورد نیز اشاره کرده ­ایم، مراحل تعمیر یا تعویض اسپیکر آیفون 5s را به طور خلاصه شرح داده­ ایم و ویژگی­های یک متخصص مناسب را به همراه نکات ایمنی لازم گفته­ ایم تا بتوانید به راحتی مشکل اسپیکر گوشیتان را حل کنید. امیدواریم که از این مطلب استفاده کرده باشید.

به اشتراک بذارید

تعمیرات گوشی آیفون

قطعات، آموزش و هزینه

تعمیرات گوشی سامسونگ

قطعات، آموزش و هزینه

پیشنهاد میکنیم این مقالات را هم بخوانید

دیدگاه

در بحث‌‌ پیرامون این مقاله شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *