گوشی آیفون شکسته.

تعمیر تاچ و ال سی دی گوشی آیفون

امروزه با توجه به فراگیری استفاده از تلفن‌های هوشمند، آشنایی نسبی هریک از کاربران این تلفن‌های همراه با نحوه نگهداری و تعمیرات موبایل، برای کاهش خسارات و همچنین جبران بهینه ی مشکلات احتمالی، امری ضروری تلقی می‌شود.

سری گوشی‌های آیفون اپل یکی از شناخته شده ترین و موفق ترین برندها در سطح جهانی و همین‌طور کشور ما است که طبق برآورد ها ۶ درصد بازار موبایل ایران، به ارزش ۱ میلیارد و ۳۵۳ میلیون دلار را از آن خود کرده است.

در این مقاله به شرح اطلاعات مختصر و کاربردی درخصوص نگهداری و تعمیر تاچ و ال سی دی گوشی آیفون می پردازیم.

پیشگیری های لازم برای کاهش خسارات!

مَثَل معروفی وجود دارد که می‌گوید: پیشگیری بهتر از درمان است!

همواره باید به این نکته توجه داشت که استفاده از قاب و گلس استاندارد می‌تواند تا حدود زیادی خسارات ناشی از صدمات احتمالی به تلفن شما را کاهش دهد.

گلس و محافظ ال سی دی نقش بسیار پررنگی در محافظت از صفحه تلفن همراه شما دارد؛ بخصوص اگر با گوشی های برند آیفون و صفحه بسیار حساس آن سر و کار داشته باشید!

چرا که علاوه بر جلوگیری از ایجاد خط و خش بر صفحه ی تلفن همراه شما، قدرت ضربات احتمالی که بر اثر افتادن گوشی از دست شما یا هرچیز دیگر به صفحه ی گوشی وارد می‌شود را به میزان قابل توجهی کاهش می‌دهد. استفاده از قاب مناسب نیز باعث حفاظت از بدنه موبایل شما می‌شود.

شما همچین با پرداخت مبلغ اندکی می‌توانید موبایل خود را از طریق شرکت های بیمه ی تلفن همراه، بیمه کنید و تا حدود زیادی خودتان را از متحمل شدن هزینه های گزاف تعمیرات گوشی موبایل مصون نگه دارید. برای این منظور می‌توانید از خدمات گارانتی گوشی موبایل ما نیز استفاده ببرید.

وقتی ال سی دی شکست!

اگر به هر دلیلی محافظت‌های اولیه نتوانست مانع ایجاد آسیب به ال سی دی گوشی شما بشود؛ از خودتان ناامید یا مایوس نشوید!! 

شکستن تاچ و ال سی دی گوشی های آیفون یکی از رایج‌ترین مشکلاتی است که کاربران با آن مواجه می‌شوند؛ به طوری که می‌توانیم برآورد کنیم حدود ۶۰ درصد سفارش‌های تعمیر تاچ و ال سی دی گوشی آیفون ثبت می‌شود به علت شکستگی است و عموما هم شکستن ال سی دی آن ها به دلیل سهل انگاری کاربر و افتادن گوشی از دست وی رخ می‌دهد؛ پس شما تنها نیستید!!

آن‌چه باید بدانید این است که اگر به هر دلیل با این موقعیت مواجه شدید چه کاری انجام دهید و چگونه با کم‌ترین هزینه و بیش‌ترین کیفیت گوشی خود را تعمیر کنید؛ در ادامه به جزئیات بیش‌تری می‌پردازیم.

تعمیر تاچ و ال سی دی گوشی آیفون

اگر تاچ و ال سی دی آیفون شما شکسته باشد، نیاز به تعمیر تاچ و ال سی دی گوشی آیفون پیدا کرده اید. معمولا بعد از بررسی‌های اولیه، برای برطرف کردن این مشکل با یکی از دو حالت زیر مواجه می‌شوید:

تعویض کامل تاچ و ال سی دی

درصورتی که تاچ و ال سی دی به گونه ای شکسته باشد که اصلا روشن نشود یا روشن شود اما تاچ آن به درستی کار نکند؛ احتمالا ملزم به تعویض تاچ و ال سی دی گوشی آیفون خود شوید. متاسفانه اگر گوشی شما بیمه نباشد این امر بسیار هزینه بر است!

تعمیر گلس روی ال سی دی

در صورتی که ضربه وارده به گوشی فقط گلس یا شیشه رویی آن را بشکند و آسیبی به تاچ و خود فریم ال سی دی وارد نشود می‌توانید با هزینه ی بسیار کم‌تر از تعویض، بدون نیاز به تعویض ال سی دی و تاچ فابریک گوشی آیفون، صرفا با تعویض گلس رویی به حل مشکل بپردازید.
برای تشخیص این حالت باید بررسی کنید که آیا با وجود آثار شکستگی، ال سی دی و تاچ گوشی شما بدون مشکل کار می‌کند یا خیر.

به طور کلی ،از لحاظ فنی، تاچ و ال سی دی گوشی ها شامل پنج قطعه می‌شود؛ گلس روی ال سی دی، تاچ یا دیجیتایزر، ال سی دی، لایه نور یا پس زمینه، فریم ال سی دی.

تنها در صورتی گلس قابل تعمیر است که صرفا به لایه ی اول و درواقع گلس روی ال سی دی که قطعه ای شیشه ای است و وظیفه ی حافظت از سایر قطعات را بر عهده دارد آسیب وارد شده باشد؛ این قطعه با روکش پلاستیکی که کاربران برای حفاطت از صفحه، روی گوشی نصب می‌کنند تفاوت دارد.

بنابراین تعمیر تاچ و ال سی دی آیفون های اپل با توجه به شرایط می‌تواند به یکی از شیوه های نام برده شده انجام گیرد. لازم به ذکر است که تعمیر گلس روی ال سی دی پیچیده تر بوده و نیازمند در اختیار داشتن تجهیزات و ابزار خاص خود است و تنها افرادی که به طور تخصصی به تعمیرات موبایل مشغول هستند، توانایی انجام آن را دارند.

برای تشخیص دقیق این موضوع می‌توانید با مراجعه به مرکز تعمیر گوشی موبایل فروشگاه ما، به صورت رایگان از مشاوره و بررسی متخصصین تعمیر ما بهره مند شوید

هزینه ی تعمیر تاچ و ال سی دی گوشی آیفون

هزینه ی تعمیر تاچ و ال سی دی گوشی های آیفون ارتباط مستقیمی با مدل گوشی آیفون شما، حالتی که قرار است گوشی شما تعمیر شود(بسته به مقدار آسیب وارد آمده به گوشی و نیاز به تعویض کلی یا صرفا تعویض گلس و شیشه رویی) و وضعیت به روز بازار دارد.

طبیعتا هرچقدر مدل گوشی شما جدید تر باشد این هزینه افزایش می‌یابد. هم‌چنین اگر شکستگی به گونه‌ای باشد که چاره ای جز تعویض تاچ و ال سی دی گوشی اپل خود به طور کامل نداشته باشید؛ ناچارید هزینه ی بیش‌تری پرداخت کنید چرا که تاچ و ال سی دی، یکی از گران ترین قطعات به کار رفته در موبایل شما می‌باشد؛
اگر خوش شانس باشید و گوشی شما با تعویض گلس رویی تعمیر شود، هزینه به طرز چشم گیری کاهش می‌یابد.

لازم به ذکر است متاسفانه بسیاری از گارانتی های گوشی های موبایل آیفون، شکستگی و وارد آمدن ضربه و خرابی هایی که ممکن است در اثر آب خوردگی در ال سی دی رخ دهد را تحت پوشش قرار نمی‌دهد.
بنابر این باید این را بدانید که گارانتی برخی از شرکت ها حتی اگر موبایل خود را به تازگی خریداری کرده باشید و گارانتی موبایلتان تمام نشده باشد در قبال تعمیر ال سی دی شکسته ی آیفون، تقریبا هیچ مسئولیتی را نمی‌پذیرند و نمی‌توانید برای تعمیر شکستگی روی آن حساب باز کنید.

اما جالب است بدانید شرکت های بیمه موبایل حتی در قبال بروز حوادثی همچون آتش سوزی، گم شدن و یا به سرقت رفتن گوشی هم، متناسب با قراردادی که با آن ها تنظیم کرده اید به شما غرامت پرداخت خواهند کرد که با توجه به قیمت های موبایل، به خصوص خانواده گوشی های آیفون، بسیار مفید است.

ال سی دی اورجینال و غیر اورجینال

هنگام مراجعه به تعمیرگاه های موبایل با انواع ال سی دی های موجود در بازار مواجه می‌شوید که نیاز است در مورد آن ها اطلاعات جزئی و مختصری داشته باشید تا بتوانید انتخاب مناسب و درست تری را انجام دهید.

ممکن است در بازار با اسم های گوناگون “ال سی دی اصلی، ال سی دی OEM، ال سی دی چینی، ال سی دی کلاسA، ال سی دی کپی و غیره” مواجه شوید.
به طور کلی ال سی دی گوشی ها از جمله گوشی آیفون به دو دسته مختلف تقسیم می‌شود؛ ال سی دی اورجینال یا OEM و ال سی دی کپی، که در ادامه به معرفی هر کدام می‌پردازیم:

ال سی دی اورجینال(OEM):
ال سی دی اصل گوشی که توسط خود شرکت اپل تولید می‌شود و دقیقا کیفیت مشابه ال سی دی فابریک گوشی شما را دارد. از لحاظ قیمت در مقایسه با سایر ال سی دی ها گران قیمت تر هستند اما کیفیت بهتری را ارائه می‌دهند و توصیه ی ما به شما این است برای تعمیر گوشی خود سراغ این دسته از ال سی دی ها بروید!

ال سی دی کپی:
اغلب در شرکت های چینی تولید می‌شود و در بازار با نام هایی نظیر ال سی دی گرید A، ال سی دی کی گرید A+، ال سی دی چینی، ال سی دی درجه یک و غیره با این دسته مواجه می‌شوید.

قیمت مقرون به صرفه تری دارند اما کیفیت آن ها در مقایسه با ال سی دی های اورجینال بسیار پایین تر است و باید به طور صادقانه باید بگوییم که استفاده از ال سی دی های کپی تنها دور ریختن پول شما می باشد و جدای از آن ممکن است در آینده آسیب های دیگری به بخش ها و قطعات دیگر گوشی شما وارد آورد.

تشخیص اورجینال یا فیک بودن ال سی دی

متاسفانه وجود افراد سودجو و کلاهبردار در بازار آزاد انکار ناپذیر است!

اگر برای تعمیر تاچ و ال سی دی گوشی آیفون خود به تعمیرگاه مراجعه می‌کنید باید این را در نظر بگیرید که احتمال دارد با افراد سودجویی مواجه شوید که ال سی دی فیک و یا دست دوم یا اوراقی(که از موبایل دیگری برداشت شده و پیش از این استفاده شده است) را به جای ال سی دی اصل روی گوشی شما نصب کنند و مدعی شوند ال سی دی اصل و نو را برای گوشی شما استفاده کرده اند و همان هزینه ی ال سی دی اورجینال را از شما دریافت کنند!

البته تشخیص این امر توسط کاربران عادی امکان پذیر نیست و عموما هم این نوع سوء استفاده ها در قبال افرادی انجام می‌شود که تجربه ی کافی در حوزه موبایل ندارند.
بهتر است برای اطمینان خاطر خود و حل این مسئله به تعمیرگاه های معتبر و تخصصی یا افراد مطمئنی که از طریق دوستان و آشنایان معرفی شده اند مراجعه کنید.

اگر هم تمایل داشته باشید می‌توانید ال سی دی اورجینال آیفون مورد نظرتان را از مراجع و تامین کنندگان قابل اعتماد که این قطعات را همراه با ضمانت اصالت به فروش می‌رسانند خریداری کنید و از تعمیرکار مورد نظر خود بخواهید این قطعات را روی گوشی شما نصب کند.

مطمئن باشید تعمیرکاران با وجدانی هم وجود دارند که قصد کلاهبرداری از مشتری و فریب وی را ندارند و موارد ذکر شده تنها برای احتیاط بیش‌تر و پیش گیری از هرگونه سوء استفاده مطرح شده اند.

آیا برای تعمیر گوشی حتما باید به تعمیرگاه مراجعه کنیم؟

اگر برایتان این سوال پیش آمده باشد که آیا می‌توانید خودتان شخصا ال سی دی موبایل خود را تعمیر کنید یا خیر لازم است بگوییم بسته به نوع آسیب و این که آیا نیاز به تعمیر جزئی از ال سی دی وجود دارد و یا تعویض کامل آن جواب ها متفاوت خواهد شد.

در صورتی که تنها بخش گلس ال سی دی شما شکسته باشد و با تعویض گلس و صفحه ی رویی ال سی دی مشکل کلی رفع شود نیاز به کمک گرفتن حتمی از متخصصان پیدا خواهید کرد چرا که جدای از حساسیت و تخصصی بودن انجام این نوع تعمیرات، بدون در اختیار داشتن ابزار و تجهیزات تخصصی قادر به انجام این کار نخواهید بود.

اما اگر شکستگی یا از کار افتادگی ال سی دی آیفون شما به گونه ای باشد که نیاز شود کل ال سی دی تعویض شود؛ می‌توانید خودتان شخصا با تهیه ی ابزار های جزئی لازم و صفحه ال سی دی متناسب با گوشی خود، این کار را انجام دهید.

برای تعمیر تاچ و ال سی دی گوشی آیفون چقدر زمان باید بگذاریم؟!

معمولا تعمیرگاه های موبایل تعمیر تاچ و ال سی دی را در حداکثر یک روز به اتمام می‌رسانند. البته باید توجه داشت بسته به نوع تعمیر این مدت زمان متغیر است؛ معمولا تعویض کل ال سی دی در کم تر از دو ساعت هم قابل انجام است.

تعمیر تاچ و ال سی دی گوشی آیفون را به مراکز تخصصی بسپارید. امداد موبایل یک مرکز تخصصی تعمیرات گوشی است که پرسنلحرفه ای و کار کشته، سالهاست که در این زمنه فعالیت می کند.

به اشتراک بذارید

تعمیرات گوشی آیفون

قطعات، آموزش و هزینه

تعمیرات گوشی سامسونگ

قطعات، آموزش و هزینه

پیشنهاد میکنیم این مقالات را هم بخوانید

دیدگاه

در بحث‌‌ پیرامون این مقاله شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *