رفع مشکل فیس آیدی در آیفون X

رفع مشکل فیس آیدی در آیفون X

رفع مشکل فیس آیدی در آیفون X از دغدغه کاربران این گوشی است. عده‌ای از کاربران این گوشی گزارش کرده‌اند که بعد از تعویض صفحه نمایش آیفون X ، فیس آیدی آن دیگر کار نمی‌کند.

قاعدتا تعویض صفحه نمایش نباید هیچ تاثیری روی عملکرد فیس آیدی داشته باشد. در واقع وقتی عده‌ای از کاربران صفحه نمایش گوشی آیفون X خود را در جایی غیر معتبر تعمیر می کنند یک مشکل آن‌ها برطرف می‌شود، ولی چندین مشکل دیگر برای گوشی آیفون X پیش خواهد آمد.

تمامی محصولات آیفون به نوبه‌ی خود منحصر بفرد هستند پس نباید برای تعمیر آن به هرکسی مراجعه کرد. تکنسین‌های خبره بخش تعمیر گوشی آیفون مراکز ما به صورت کامل با تمامی مدل‌های گوشی آیفون آشنا هستند و تعمیر آیفون X شما را بدون ایجاد شدن مشکل دیگری انجام می‌دهند.

 

فیس آیدی آیفون X چگونه کار می‌کند؟

فیس آیدی اپل یک فناوری تشخیص چهره است که از سال 2017 روی آیفون X راه اندازی شد. این فناوری جایگزین سیستم اسکن اثر انگشت  Touch ID اپل برای جدیدترین آیفون‌های این شرکت شده است.

فیس آیدی از «سیستم دوربین TrueDepth» استفاده می‌کند که متشکل از سنسورها، دوربین‌ها و یک دات پروژکتور در بالای نمایشگر آیفون X در ناچ دوربین سلفی است تا یک نقشه سه بعدی دقیق از چهره شما ایجاد کند. هر بار که به تلفن خود نگاه می کنید، این سیستم کار بررسی تأیید هویت ایمن را انجام می دهد تا در صورت شناسایی شما توسط دستگاه، قفل دستگاه شما باز شود و یا پرداخت شما به سرعت و با خیال راحت انجام شود.

اولین قدم رفع مشکل فیس آیدی آیفون X  این است که بدانیم به صورت کلی فیس آیدی چگونه کار می‌کند و در مرحله بعد متوجه شویم مشکل آن از کجاست و در ادامه بتوانیم مشکل آن را رفع کنیم.

هر بار که به آیفون X خود نگاه می‌کنید؛ نورافکن، چهره شما را با نور مادون قرمز تشخیص می‌دهد و یک تصویر را از شما می‌سازد. در مرحله بعد پروژکتور نقطه، بیش از 30 هزار نقطه مادون قرمز نامرئی روی صورت شما پرتاب می‌کند تا یک نقشه سه بعدی از صورت شما طراحی کند.

در مرحله آخر، دوربین مادون قرمز این نقشه را می‌خواند و اطلاعات را به شبکه عصبی ارسال می‌کند. پس از آن شبکه عصبی یک مدل ریاضی از چهره شما می‌سازد. آیفون X شما این مدل ریاضی را در برابر عکسی که برای گوشی خود تعریف و بر روی گوشی موبایل‌تان ذخیره کرده‌اید بررسی می‌کند تا ببیند مطابقت دارد یا مطابق نیست. در صورت تطابق، قفل گوشی شما باز خواهد شد.

 

فیس آیدی آیفون X همچنین با تغییرات در ظاهر شما مانند آرایش یا گذاشتن ریش بلند و یا حتی پوشیدن ماسک بهداشتی در این روزهای کرونایی سازگار می‌شود. اگر تفاوت ظاهری بیشتری در ظاهر شما وجود دارد، مانند تراشیدن ریش، Face ID قبل از اینکه اطلاعات چهره شما را به روز کند، با استفاده از رمز عبور هویت شما را تأیید می کند.

سیستم فیس آیدی برای استفاده زمانی که کلاه، روسری، لنزهای طبی و آرایشی چشم و اکثر عینک‌های آفتابی طراحی شده است جوابگو می‌باشد. هر بار که به گوشی آیفون X نگاه می‌کنید، سیستم دوربین TrueDepth حتی در تاریکی نیز با نور فلاش، صورت شما را تشخیص می دهد.

 

رفع مشکل فیس آیدی در آیفون X

 

تنظیم فیس آیدی روی گوشی آیفون X

تنظیم فیس آیدی در گوشی آیفون X بسیار راحت است و در چند مرحله ساده انجام می‌شود. در مرحله اول باید وارد بخش تنظیمات گوشی خود شوید. سپس روی فیس آیدی و Passcode ضربه بزنید. بعد از وارد کردن رمز عبور خود زیر گزینه فیس آیدی روی بخش ثبت چهره (Enroll Face) ضربه بزنید.در ادامه نیز روی بخش شروع به کار (Get Started) ضربه بزنید و دستورات روی صفحه را دنبال کنید.

گوشی آیفون X اپل از شما می‌خواهد تا صورت خود را دقیقاً در قاب طراحی شده روی صفحه قرار دهید. همچنین باید سر خود را به اطراف حرکت دهید تا اسکن صورت شما به درستی انجام شود. در نظر داشته باشید هنگام تنظیم فیس آیدی آیفون X ، باید سر خود را به آرامی حرکت دهید تا فیس آیدی بتواند صورت شما را کاملاً تشخیص دهد. پروسه تنظیم و راه اندازی با دو بار اسکن از صورت شما به پایان می‌رسد.

این اسکن‌ها، فیس آی دی گوشی آیفون X را قادر می‌سازد تا چهره شما را بشناسد و از این پس هویت شما را تشخیص دهد. اکنون که با عملکرد و فناوری فیس آیدی  در آیفون X و همچنین نحوه تنظیم فیس آیدی به طور کامل آشنا شدید، می‌خواهیم در مورد اختلال در فیس آیدی و نحوه تعمیر فیس آی دی صحبت کنیم.

 

مشکلات رایج فیس آیدی آیفون X

اگر گوشی آیفون X خود را بردارید و رو به روی صفحه نمایش آن نگاه کنید، قفل آن باز می شود. در واقع فیس آیدی قرار است به همین ترتیب کار کند. اما متأسفانه، برخی عوامل وجود دارند که باعث از کار افتادن یا مختل کردن  عملکرد فیس آیدی می‌شوند.

در ادامه برای شما راه حل‌های ساده‌ای را توضیح داده‌ایم. معمولا انجام این راه‌حل‌ها فیس آیدی گوشی شما را درست می‌کند. اما اگر عملکرد گوشی آیفون X با انحام این راه حل‌ها درست نشد؛ در اولین فرصت آن را به یکی از شعب ما ببرید. تکنسین‌های بخش تعمیر گوشی موبایل مراکز ما در اولین قدم گوشی آیفون X شما را به صورت رایگان و بدون درخواست وجه عیب یابی می‌کنند. سپس علت مشکل و هزینه تعمیر آن را به علاوه مدت زمان مورد نیاز را برای شما توضیح می‌دهند.

 

رفع مشکل فیس آیدی در آیفون X

 

برنامه های پس زمینه را پاک کنید

از اشتباهات رایج بسیاری از کاربران آیفون X می‌توان به این اشاره کرد که اجازه می‌دهند برنامه‌های پس زمینه خود برای همیشه اجرا شوند. داشتن تعداد زیادی برنامه پس زمینه می‌تواند منجر به ایجاد مشکلات زیادی در گوشی هوشمند شما شود. از جمله این مشکلات می‌توان به کاهش سرعت، زمان پاسخگویی اشاره کرد.

اگر فیس آیدی آیفون شما کار نمی‌کند  یک دور برنامه‌های باز پس زمینه  را پاک کنید. همچنین می توانید این مرحله را یک گام جلوتر بردارید و با یک ریست عادی، حافظه نهان (cache) و سایر اطلاعات غیرضروری خود را پاک کنید.

 

ویژگی Require Attention

Require Attention در قابلیت فیس آیدی یک ویژگی است که آن را در تنظیمات گوشی آیفون X پیدا خواهید کرد. دوربین True Depth با ایجاد یک لایه امنیتی اضافی کاری می‌کند که گوشی آیفونX شما توسط افراد حتی با چهره‌ای شبیه به شما باز نشود.

اگر مستقیماً به دوربین آیفون نگاه نکنید و از لنزهای رنگی و یا از عینک آفتابی استفاده می‌کنید؛ این امر باعث عدم شناسایی چهره شما می‌شود. اگر این ویژگی را فعال کرده باشید، اکنون آن را غیرفعال کنید و ببینید آیا تفاوتی ایجاد می‌کند.

 

نرم افزار iOS خود را به روزرسانی کنید

آیفون X عمدتا با بیشتر مشکلات مربوط به فیس آیدی روبرو شده است و اپل در ساخت سایر مدل‌های خود سعی کرده است این مشکل را برطرف کند. اگر آیفونX شما دچار اختلال در فیس آیدی است، باید ببینید که نرم افزار iOS شما آپدیت شده است یا خیر.

اپل این نوع اشکالات را در به روزرسانی‌های نرم افزاری خود رفع می‌کند. بنابراین حتماً نرم افزار خود را به روز کنید. حتی اگر به طور اتفاقی مدل آیفون متفاوتی دارید، حتماً نرم افزار خود را به روز کنید زیرا مشکلات مربوط به نرم افزار نیز می‌تواند دلیلی برای بروز مشکلات در سایر ویژگی‌های آیفون باشد.

 

 

رفع مشکل فیس آیدی در آیفون X

 

فیس آی دی خود را درست راه اندازی کنید

باید اطمینان حاصل کنید که ویژگی فیس آیدی گوشی آیفون X  را به درستی تنظیم کرده‌اید. برای این کار حتما باید دستورالعمل‌ها را به درستی دنبال کنید. همچنین از تمیز بودن لنز دوربین آیفون، نگه داشتن تلفن در حالت عمودی، اطمینان از فاصله کم بین لنز دوربین و صورت اطمینان حاصل کنید.  همچنین از قابل رویت بودن کل صورت در لنز دوربین (True Camera) نیز مطمعن شوید. اگر همه مراحل را به درستی دنبال کرده باشید و همچنان با مشکل فیس آی دی مواجه هستید، ممکن است مشکل در جای دیگری باشد.

 

مشکلات سخت افزاری فیس آیدی آیفون X

مشکلات و راه حل‌هایی را که در بالا بررسی کردیم مربوط به قسمت نرم افزار گوشی آیفون X  بود. در نظر داشته باشید که بخش سخت افزاری این گشوی نیز می‌تواند سبب اختلال در فیس آیدی و عملکرد آن شود.اگر همه راه کارهایی را که اشاره کردیم انجام دادید و هنوز هم با مشکل  Face ID آیفون مواجه هستید و قبلا فیس آیدی گوشی آیفون X  شما به درستی کار می‌کرد باید به سراغ بخش سخت افزار این گوشی برویم.

اهمیت درست کار کردن فیس آیدی گوشی آیفون X  برای این است که متوجه شدیم خرابی فیس آی دی از کارخانه نیست. بعد مطمعن شدن از این بخش به سراغ سخت افزار گوشی آیفون X می‎‌رویم. برای بررسی مشکلات سخت افزاری بهتر است گوشی خود را به دست یک تعمیرکار مجرب در حوزه تعمیر آیفون بسپارید؛ زیرا این بخش نیاز به تجهیزات خاص و تجربه و ظرافت زیادی دارد.

همچنین گاهی تکنسین بخش تعمیر گوشی مجبور به تعویض قطعه می‌شود. به همین علت تعمیر فیس آیدی آیفون به صورت شخصی امکان‌ پذیر نخواهد بود. توصیه می کنیم برای تعمیر فیس آی دی آیفون X خود به بخش تعمیرات موبایل شعب ما مراجعه کنید. تکنسین‌های حوزه تعمیرات آیفون اپل بهترین شیوه را برای تعمیر فیس آیدی آیفون ایکس شما استفاده می‌کنند.

خرابی دوربین و یا سنسورهای مربوط به فیس آیدی اغلب علت بیش‌تر مشکلات سخت افزاری در فیس آیدی است. علاوه بر این همچنین ضربه و آسیب به ال سی دی، خرابی در اثر نفوذ آب و مواردی از این دست هم می‌تواند دلیل اصلی مشکلات فیس آیدی گوشی آیفون شما باشد.

کارشناسان متخصص و تکنسین‌های حرفه ای ما در این مرکز با بررسی دقیق سعی می‌کنند ریشه مشکل سخت افزاری فیس آی دی را به درستی پیدا کرده و با دانش و مهارت بالا در کمترین زمان ممکن آن را تعمیر کنند. همچنین ما تعمیرات موبایل و قطعات عرضه شده به شما را در بخش گارانتی گوشی موبایل، ضمانت می‌کنیم تا از کیفیت آن مطمعن باشید.

به اشتراک بذارید

تعمیرات گوشی آیفون

قطعات، آموزش و هزینه

تعمیرات گوشی سامسونگ

قطعات، آموزش و هزینه

پیشنهاد میکنیم این مقالات را هم بخوانید

دیدگاه

در بحث‌‌ پیرامون این مقاله شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *