تعمیر و تعویض قاب و درب پشت آیفون 11

تعمیر و تعویض قاب و درب پشت آیفون 11

تعمیر و تعویض قاب و درب پشت آیفون 11 دلایل زیادی می‌تواند داشته باشد. برای مثال ممکن است چند سال باشد که این موبایل را در دست دارید و از آن استفاده می‌کنید، طبیعی است که به مرور زمان خط و خش‌هایی روی قاب پشت این گوشی ایجاد شده باشد. حتی در برخی موارد شدت آنها طوری باشد که علاوه بر از بین بردن شکل ظاهری گوشی، در دست گرفتن آن برای شما آزاردهنده شود و تصمیم به تعویض آن داشته باشید.

گاهاً حتی  ممکن است با وارد شدن ضربه و یا فشار ناخواسته به بدنه آیفون، ترک‌های ریز به هم چسبیده و تار عنکبوتی روی درب پشت شیشه‌ای گوشی آیفون 11 شما بیفتد. ضمن اینکه امکان دارد یا  لایه شیشه‌ای پشت به طور کامل دچار شکستگی و خرد شود. در این مواقع چاره‌ای جزء تعویض قاب شکسته آیفون وجود ندارد.

در این مقاله سعی کردیم خیلی کوتاه راجع به قاب و درب پشت آیفون 11 صحبت کنیم. به علاوه روش‌ها تعویض و تعمیر قاب و درب پشت این گوشی را بررسی کرده ایم. هدف ما از نگارش این مقاله دادن اطلاعات کافی به شما برای زمانیست که به تعمیر و تعویض قاب و درب پشت آیفون 11 خود نیاز پیدا کردید. همچنین ما روش و مراحل تعمیر و تعویض قاب و درب پشت را که در مراکزمان انجام می‌شود را توضیح داده‌ایم.

آشنایی با قاب و درب پشت آیفون 11

استفاده از گلس در قاب و درب پشت آیفون‌ 11 زیبایی آن‌ را بسیار بیشتر کرده است. همچنین مقاومت قاب و درب پشت را در برابر خط و خش و تماس با اجسام تیزی مانند کلید افزایش داده است. در مقابل از این موضوع هم نمی‌توان گذشت که حساسیت موبایل به ضربه و سقوط از ارتفاع به شدت بالا رفته است. با این حال که اپل مدعی است که برای ساخت قاب و درب پشت از یکی از مقاوم‌ترین گلس‌های موجود در بازار استفاده کرده، با این وجود تجربه ما نشان می‌دهد که این گلس مستحکم؛ ممکن است وقتی موبایل از دست شما می‌افتد یا به هر جسم سختی که برخورد می کند، به راحتی بشکند.

در مرکز تعمیرات موبایل آیفون فروشگاه ما،برای تعویض گلس پنل پشت گوشی آیفون 11 به خاطر حساسیت بالا و وجود فناوری مگ سیف در زیر آن که یک قطعه آهن ربایی با قابلیت شارژ کردن دستگاه می باشد؛ از دستگاه‌های لیزری و پیشرفته استفاده می‌شود. در نظر داشته باشید که کوچکترین برخورد و ضربه ناخواسته می‌تواند این سیستم و سایر قطعات زیر گلس را با آسیب دیدگی و خسارت جبران ناپذیر همراه کند. پس اگر گوشی آیفون 11 شما دچار شکستگی قاب و درب پشت شد، آن را به مراکز معتبر برای تعمیر بسپارید.

 محافظت از قاب و درب پشت آیفون 11

محافظ قاب و درب پشت آیفون 11 باید از کیفیت مطلوبی برخوردار باشد تا بتواند از گلس پشتی گوشی شما به خوبی حفاظت کند. مهم‌ترین قابلیت و ویژگی یک محافظ قاب و درب پشت آیفون 11 جلوگیری از ایجاد خط و خش و انعکاس نور است. از دیگر ویژگی‌هایی که به این کالا ارزش خرید می‌دهد؛ مقاوم بودنش در برابر چربی و اثر انگشت است. از ویژگی‌ها دیگر محافظ قاب و درب پشت آیفون11 می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • برش دقیق سنسور‌ها برای نبودن کوچک‌ترین نقصی
  • سازگاری با تمام کیس و کیف‌های موجود
  • مقاومت بسیار بالا در برابر خط و خش
  • سختی 9H
  • دارای وضوح و شفافیت بسیار بالا

روش تعمیر و تعویض قاب و درب پشت آیفون 11

تعمیر و تعویض قاب و درب پشت آیفون 11  از خدمات جدیدی است که در سالیان اخیر اختراع شده است. در این فرآیند دیگر نیازی به باز کردن کل موبایل جهت تعویض گلس قاب و درب پشت نیست. استفاده از دستگاه لیزر برای تعمیر و تعویض گلس  قاب و درب پشت آیفون 11 مزایای زیادی دارد. اول اینکه سرعت کار به شدت افزایش می‌یابد. در نظر داشته باشید که دقت دست هرگز به پای کامپیوترو لیزرها نخواهد رسید. احتمال آسیب‌ها متعاقب تقریباً صفر است. انجام این روش آب بندی موبایل را به صورت کاملا از بین نمی‌رود. تنها کاری که انجام می‌شود، جداسازی گلس از پنل، با استفاده از دستگاه لیزر است.

در این روش قطعه معیوب با یک گلس اورجینال بدون باز کردن کامل گوشی تعویض می‌شود. این دستگاه دارای برنامه اتوکد کورال است که نقشه پنل پشتی بیشتر موبایل‌های مدرن موجود در بازار در آن تعریف شده است. همچنین به لطف مانیتوری که دارد، تکنسین می‌تواند خیلی راحت‌تر با آن کار کند. با توجه به قیمت بالای دستگاه، متاسفانه نمی‌توانید آن را در تمام مراکز تعمیر پیدا کنید. اما در بخش تعمیر گوشی ما این دستگاه وجود دارد و از آن برای تعمیر و تعویض گلس قاب و درب پشت آیفون 11 استفاده می‌شود.

تعمیر و تعویض قاب و درب پشت آیفون 11

چگونه می توان از شکستن قاب و درب پشت آیفون 11 در آینده جلوگیری کرد؟

اول از همه پس از تعمیر اقدامات احتیاطی را انجام دهید تا مطمئن شوید که گلس جدید همان سرنوشت آخرین گلس پشت شما را ندارد. برای محافظت از گلس قاب و درب پشت جدید آیفون 11 خود در برابر افتادن و خط و خش‌های بعدی، حتماً کیف و یا قاب‌های محافظ با دوام خرید کنید و روی گوشی خود استفاده نمایید. ویژگی‌ این محافظ‌ها را کمی بالاتر بررسی کردیم.

به علاوه اگر ظاهر پشت شیشه‌ای گوشی آیفون 11 خود را ترجیح می‌دهید و تصمیم ندارید آن را با قاب بپوشانید؛ از گلس‌های محافظ مقاوم‌تر استفاده کنید. تکنسین‌های خبره شعب تعمیر گوشی آیفون ما می توانند با استفاده از دستگاه‌های لیزر، گلس پشت گوشی شما را جدا کنند و یک گلس اورجینال و مقاوم از برندهای معتبر در بازار، جایگزین آن کنند.

به همین جهت می‌توانید از ظاهر دستگاه براق و زیبا خود لذت ببرید. همچنین خیالتان راحت باشد که مقاوم‌ترین گلس بازار را روی گوشی خود نصب کرده‌اید.

مراحل تعمیر و تعویض قاب و درب پشت آیفون 11

تکنسین بخش تعمیرات موبایل پس از بررسی موبایل و اطمینان از اینکه گوشی شرایط تعویض گلس قاب و درب پشت را دارد، آن را در گیره دستگاه لیزر قرار داده و دکمه Auto Focus را می‌زند تا ارتفاع موبایل برای آغاز عملیات به صورت خودکار تنظیم شود. بعد پیچ‌های گیر سفت می‌شوند تا موبایل اصلاً تکان نخورد. بعد از این کار، تعمیرکار متخصص در تعمیر آیفون،مدل و نقشه پنل پشت موبایل را در کامپیوتر دستگاه انتخاب می‎‌کند. با زدن دکمه استارت، پرتاب لیزر مطابق نقشه‌ای که در حافظه کامپیوتر قرار دارد آغاز می‌شود و در مدت بسیار کوتاهی گلس بدون هیچ آسیبی از پنل جدا می‌شود.

بعد از اتمام مرحله اول، پنل و تکه‌های لیزر را به راحتی از هم جدا کرده. سپس گوشی را دوباره در دستگاه قرار می‌دهیم تا بقایای سفت چسب اپوکسی بدون هیچ دردسری از پنل جدا شود. بعد از اتمام کار تمام چسب ها با برس نرم و پارچه آغشته به الکل پاک می‌شوند و سطح پنل دوباره چسبکاری می شود. در نهایت درب پشت روی شاسی تراز قرار می‌گیرد و نصب می‌شود. تعمیرکار با انگشت، اطراف آن را فشار می‌دهد و موبایل را داخل قالب نگهدارنده قرار می‌دهد تا تا پس از دو دقیقه چسب به خوبی سفت شود. در نهایت موبایل از قالب بیرون می آید و آماده تحویل به شما است.

هزینه تعمیر و تعویض قاب و درب پشت آیفون 11

بسیاری از کاربران وقتی متوجه تفاوت هزینه تعویض گلس پشت و ال سی دی  می‌شوند؛ تعجب می‌کنند. در نظر داشته باشید که هزینه تعمیر و تعویض قاب و درب پشت آیفون 11 اپل گران‌تر از تعویض گلس ال سی دی این گوشی است. از طرفی  هزینه تعویض قاب و درب  پشت این آیفون بسته به اینکه با چه دستگاهی استفاده می‌شود، متفاوت است.

در شعب امدد موبایل برای جداسازی تکه‌های شکسته گلس پشت آیفون از دستگاه لیزر استفاده می‌شود. توجه داشته باشید که در برخی از مراکز به صورت دستی و با استفاده از تیغه و چاقو صورت می‌گیرد.

در استفاده از لیزر، هیچ آسیبی به گوشی وارد نمی‌شود و درب پشت گوشی نیز به هیچ وجه باز نخواهد شد. اما در مقابل برای تعمیر و تعویض قاب و درب پشت آیفون 11 به صورت دستی؛ قاب پشت باز می‌شود. این روش آب بندی گوشی آیفون 11 شما را از بین می‌برد. همچنین امکان آسیب به پد شارژ و یا بدنه دوربین پشت نیر وجود دارد. پس بدیهی است که قیمت تعویض گلس با استفاده از لیزر گرانتر باشد.

همانطور که می‌دانیم، هزینه‌های بالقوه تعمیر و تعویض قاب و درب پشت آیفون 11 می‌تواند برای بسیاری از کاربران نگران کننده باشد. اگرچه، اجرتی که تعمیرکاران تعمیر گوشی موبایل مرکز ما برای این کار دریافت می‌کنند بر اساس نرخ مصوب اتحادیه تعمیرکاران موبایل در تهران است. در بخش تعمیرات آیفون اپل فروشگاه‌مان، علاوه بر تضمین کیفیت قطعه و کار انجام شده، ما نرخ‌های ارائه شده را نیز تضمین می‌کنیم. به علاوه خدمات انجام شده توسط تکنسین‌های بخش گارانتی گوشی موبایل ضمانت می‌کنیم.

تعمیر و تعویض قاب و درب پشت آیفون 11

چرا تعمیر و تعویض قاب و درب پشت آیفون 11 با دستگاه لیزر توصیه می‌شود؟

تعمیر و تعویض قاب و درب پشت آیفون 11 از حساسیت بالایی برخوردار است. خیلی از کاربران تصور می کنند اگر قاب این گوشی آیفون بشکند و یا ترک بردارد، جداسازی آن کار راحتی است و به سادگی قابل تعویض است. باید در نظر داشت که در واقعیت اینگونه نیست و از آنجا که در زیر درب شیشه ای قطعات مهم و حساسی همچون پد شارژ قرار دارند کار را برای جداسازی گلس سخت می‌کند. همچنین نباید وجود چسب بسیار قوی برای نگهداری درب پشت را نادیده گرفت. این چسب سفت و محکم است و جداسازی آن کار بسیار سختی است.

در اکثر مراکز تعمیر گوشی برای جداسازی درب پشت گوشی آیفون 11 پرو از روش‌هایی مانند حرارت دادن و جدا کردن تکه‌های گلس با استفاده از تیغه فلزی استفاده می شود. شایان ذکر است بگوییم که در این شیوه تعمیر، شاسی کامل و قطعات داخلی از روی گوشی باز شده و سپس اقدام به تعویض گلس می‌شود. این کار آسیب‌های خاص خود را دارد و آب بندی گوشی شما را از بین‌می برد. به صورت خلاصه مزیت‌های استفاده از این روش جهت تعویض قاب و درب پشت آیفون 11 به صورت زیر است:

  • ضمانت برگشت کیفیت و شکل ظاهری گوشی به حالت سابق
  • استفاده از گلس اورجینال موجود در بازار
  • استفاده از دستگاه‌ها و تجهیزات پیشرفته
  • هزینه تعویض مقرون به صرفه
  • تعویض درب پشت بدون آسیب به قطعات داخلی گوشی

برای مثال تصور کنید گوشی گران قیمت آیفون 11 شما از دستتان سقوط کرده و با پنل پشت به جسم سخت برخورد کرده است. اگر خیلی خوش شانس باشید و فریم آیفون شما خم نشده باشد، گلس پشت با ترک‌های ریز و تارعنکبوتی به هم چسبیده مواجه می‌شود. 

در این حالت بهترین کار این است که از خدمات درب شیشه‌ای شکسته با استفاده از دستگاه لیزر بهره ببرید و قاب و درب پشت آیفون 11 را با یک قطعه اورجینال و جدید تعویض کنید.

تعمیر و تعویض قاب و درب پشت آیفون 11 با استفاده از دستگاه لیزر مزیت زیادی برای کاربر به همراه دارد. اولین و مهمترین آن این است که بدون اینکه گوشی شما باز شود، و قطعه ای از روی آن برداشته شود، تکه‌های شکسته گلس تنها با اسکن کردن لیزر آن هم با دقت و سرعت عمل بالا از روی پنل عقب گوشی برداشته می‌شود. در این روش در مدت زمان کوتاه و با هزینه‌ای نسبتاً پایین، گوشی آیفون 11 شما نوسازی و ترمیم می‌شود.

عمل تعمیر و تعویض قاب و درب پشت آیفون 11 در مرکز تعمیر آیفون امداد موبایل با استفاده از به روزترین و پیشرفته‌ترین دستگاه‌های لیزر جداسازی گلس انجام می‌شود. این دستگاه دارای سیستم کامپیوتری و نقشه اتوکد مخصوص گوشی آیفون 11 و بیش از 300 گوشی دیگر است.

توصیه می‌کنیم اگر پنل پشت گوشی آیفون 11 شما دچار ترک خوردگی شد؛ از سرویس مقرون به صرفه تعویض گلس قاب و درب پشت گوشی‌های آیفون فروشگاه امداد موبایل استفاده کنید.

به اشتراک بذارید

تعمیرات گوشی آیفون

قطعات، آموزش و هزینه

تعمیرات گوشی سامسونگ

قطعات، آموزش و هزینه

پیشنهاد میکنیم این مقالات را هم بخوانید

دیدگاه

در بحث‌‌ پیرامون این مقاله شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *