تعمیر و تعویض باتری آیفون 12

تعمیر و تعویض باتری آیفون 12 | iphone 12 battery

تعمیر و تعویض باتری آیفون 12 را در این مقاله باهم بررسی می‌کنیم. علاوه بر اینکه به صورت کلی با باتری این گوشی آشنا می‌شویم؛ راه‌های استفاده بهینه از باتری و روش‌هایی که کم‌تر به باتری آسیب می‌زنند را می‌خوانیم. همچنین خرید باتری آیفون 12 را بررسی می‌کنیم. این مقاله ویژه کسانی است که قصد خرید آیفون 12 را دارند یا از کاربران این گوشی هستند.

ابتدا ما در این مقاله با ارائه پیشنهاد و روش‌های ساده؛ افزایش طول عمر و حفاظت از باتری آیفون 12 را بررسی می‌کنیم؛ سپس به شما مخاطبان عزیز توضیح می‌دهیم زمانی که باتری گوشی آیفون 12 شما دچار مشکل چه باید کنید.

 

آشنایی با باتری آیفون 12 اپل

در خانواده آیفون 12، کوچکترین عضو تحت عنوان گوشی آیفون 12 مینی؛کمترین میزان ماندگاری عمر باتری را دارد. گوشی آیفون 12 مینی از باتری2227 میلی‌آمپری و گوشی آیفون 12 از باتری 2815 میلی‌آمپری بهره می‌برند که در مقایسه با باتری 3110 میلی‌آمپری گوشی آیفون 11 کوچکتر هستند. همچنین براساس اخبار غیررسمی گوشی آیفون 12 پرو به باتری 2775 میلی‌آمپری و آیفون 12 پرو مکس نیز به باتری 3687 میلی‌آمپری نیز مجهز شده‌اند. فراموش نکنید که این محصول از  شارژ سریع بی سیم و با سیم پشتیبانی می کند.

 

 نشانه خرابی باتری آیفون 12

اگر دستگاه شما چند وقتی است که کارایی خوبی ندارد و مانند قبل کار نمیکند؛ بهتر است که تست سلامت باتری آیفون 12 را انجام بدهید. در اولین قدم علائم خرابی باتری آیفون 12 را باهم بررسی می‌کنیم و سپس به سراغ عیب یابی آن می‌رویم. علائم ساده‌ای مانند خاموش شدن ناگهانی یا روشن ماندن فقط در صورت متصل بودن به شارژر از نشانه‌های خرابی باتری آیفون 12 شما است. از نشانه‌های دیگر آن نیز می‌توان به بیش از حد داغ شدن و یا باد کردن باتری دستگاه اشاره کرد. به یاد داشته باشید که برای تشخیص خرابی باتری آیفون 12 به تخصص خاصی احتیاج نیست. در عین حال برای تعمیر گوشی آیفون به یک تعمیرکار حرفه‌ای نیاز دارید.

در صورت شک کردن به سلامت باتری آیفون 12 خود سریعا آن را به بخش تعمیر گوشی موبایل مرکز ما بیاورید. در این مرکز کارشناسان تعمیر آیفون به صورت رایگان گوشی شما را عیب یابی می‌کنند. همچنین اطلاعات لازم و هزینه دقیق تعمیر یا تعویض باتری آیفون 12 را برای شما توضیح می‌دهند. اگر ایراد از باتری آیفون 12 شما باشد، ما باتری را با باتری اصلی و اورجینال تعویض می‌کنیم. همچنین در بخش گارانتی گوشی موبایل فروشگاهمان؛ باتری را که از مجموعه ما خریداری و تعویض کردید را گارانتی می‌کنیم. این ویژگی فروشگاه ما نسبت به دیگر مراکز تعمیرات موبایل است.

 

تعمیر و تعویض باتری آیفون 12

 

چطور بفهمیم باتری آیفون 12 دچار مشکل شده است

روش‌هایی برای تشخیص خرابی باتری آیفون12 :

  • کم نور بودن پس زمینه در حالت نرمال
  • کم شدن میزان صدای گوشی
  • بالا نیامدن بازی‌های سنگین
  • کار نکردن سیستم تاچ گوشی موقع اسکرول کردن
  • طولانی شدن مدت زمان راه اندازی برنامه‌ها

موارد فوق نشانه‌ها تشخیص خرابی آیفون 12 است. برای تشخیص دقیق شما می‌توانید آیفون 12 خود را به بخش تعمیر گوشی فروشگاه ما بیاورید تا تمام پروسه عیب یابی و تشخیص به صورت رایگان و بدون دریافت هزینه برای شما انجام شود. تعمیرکاران ما در این مرکز سعی می‌کنند تا جایی که امکان دارد، گوشی را بدون اینکه قطعه‌ای تعویض شود، تعمیر و نوسازی کنند. چرا که با این کار هزینه‌های مشتری نیز به مراتب پایین خواهد آمد. اما چنانچه حین عملیات، به ناچار مجبور شویم قطعه‌ای جدید را جایگزین قطعه معیوب کنیم، بی شک از قطعات اورجینال موجود در فروشگاه خودمان استفاده می‌کنیم. قاعدتا در بسیاری از شرایط نمی‌توان از لفظ تعمیر استفاده کرد؛ چرا که باتری تعمیر نمی‌شود و تنها می‌توان از یک قطعه فابریک و اصل و البته اورجینال به عنوان قطعه تعویضی با گارانتی معتبر استفاده نمود. قطعه‌های موجود در فروشگاه‌های ما همه اورجینال هستند و قیمت‌های منصفانه‌ای دارند.

 

 طول عمر باتری آیفون 12 را چگونه افزایش دهیم

دلایل ساده‌ای بر سلامت باتری آیفون و افزایش طول عمر آن تاثیر دارد. اگر آیفون 12 خود را کاملا 100 درصد شارژ می‌کنید یا پس از خاموش شدن کامل گوشی آن را به شارژ می‌زنید؛ باتری آیفون 12 شما خیلی کم‌تر از حالت طبیعی عمر می‌کند. همچنین باید در زمان شارژ شدن گوشی مراقب دما آن باشید. بهتر است در زمان شارژ گوشی قاب آن را خارج کنید. به علاوه حتما در نظر داشته باشید که از شارژرهای اصل و اورجینال استفاده کنید. از دیگر عادت‌های پر خطر در کاربران می‌توان به متصل کردن مدام باتری آیفون 12 خود را به پاور بانک متصل اشاره کرد.

پاور بانک‌ها وسایلی بسیار کارامد هستند. اما در نظر داشته باشید که استفاده مداوم از آن‌ها به شدت به گوشی و دستگاه‌ها شما آسیب وارد می‌کند. ترجیحا فقط در موارد ضروری از پاوربانک استفاده کنید. با اطمینان می‌گوییم که اگر تمام نکاتی که گفتیم به علاوه رعایت چند نکته ساده مانند تنظیم روشنایی، خاموش کردن وای فای و دیتا و بلوتوث؛ به علاوه شارژ کردن گوشی در دمای اتاق باتری؛ عمر موبایل آیفون 12 شما خیلی بالا خواهد بود و تا چندین سال خراب نخواهد شد.

 

استفاده یا عدم استفاده از از شارژرهای بدون سیم و خرابی باتری آیفون 12

آیفون‌های جدیدتر اپل از قابلیت شارژ بی‌سیم پشتیبانی می‌کنند. این قابلیت به شما امکان‌ می‌دهد بدون نیاز به وصل کردن سیم شارژر به گوشی اپل خود و فقط با قرار دادن آن بر روی یک پد اختصاصی شاهد شارژ شدن باتری موبایل‌ آیفون 12 خود باشید. استفاده از این تکنولوژی در نگاه اول بسیار جالب و بدون دردسر به نظر می‌آید. اما در نظر داشته باشید که منجر به افزایش مدت زمان شارژ و در نتیجه قرارگیری گوشی برای مدت زمان طولانی تر در معرض گرما خواهد شد. این حالت می‌تواند برای باتری مشکل ساز شود. بنابراین عدم استفاده از قابلیت شارژ بی‌سیم را هم به عنوان یکی دیگر از روش‌های موثر در نگهداری بهتر از باتری آیفون 12 خود به یاد بسپارید. به یاد داشته باشید که معمولا سرعت شارژ شدن باتری گوشی‌ها در مواقعی که از پدهای شارژ بی‌سیم استفاده می‌شود؛ تقریبا به یک سوم حالت عادی کاهش پیدا می‌کند.

در شارژ بی‌سیم آیفون 12 بخش قابل ملاحظه‌ای از انرژی شارژ تولید شده تلف خواهد شد و برخلاف حالت شارژ سیمی مستقیما به باتری منتقل نمی‌شود. در نتیجه این امر مدت زمان مورد نیاز برای فول شارژ شدن گوشی افزایش می‌یابد. واضح است که در این شرایط باتری برای زمان طولانی‌تری در معرض گرما قرار می‌گیرد. از یادتان نرود که این مسئله تاثیر منفی روی قدرت شارژدهی باطری گوشی و توان آن می‌گذارد. بنابراین توصیه می‌کنیم تا حد امکان از شارژرهای بی‌سیم برای شارژ کردن باطری آیفون های اپل استفاده نکنید. در نظر داشته باشید اگر این کار را انجام می‌دهید، بازه زمانی شارژ را کوتاه‌تر کنید.

 

تعمیر و تعویض باتری آیفون 12

برطرف کردن مشکل شارژ نشدن آیفون 12

در مواقعی که با اتصال شارژر، گوشی آیفون 12 شما شارژ نمی‌شود، معمولا چند اقدام دم دستی و ساده این مشکل را حل می‌کند. اقداماتی مانند : ممکن است درگاه لایتنینگ آیفون شما کثیف شده باشد. برای تمیز کردن آن از یک سوزن و پنبه آغشته با الکل استفاده کنید. این کار را بسیار با دقت و به آرامی انجام دهید. راه حل دیگر این است که گوشی را با یک کابل و آداپتور دیگر شارژ کنید. ری استارت کردن گوشی را نیز امتحان کنید؛ چرا که ممکن است این مشکل ریشه نرم افزاری داشته باشد و با خاموش و روشن شدن آیفون شما این مشکل برطرف شود.

یکی دیگر از مشکلات موجود آیفون 12 این است که آیفون آن‌ها بیشتر از  80 درصد شارژ نمی‌شود و به این عدد که می‌رسد شارژ شدن گوشی متوقف می‌شود. به گفته‌ی اپل دلیل این موضوع جلوگیری از داغ شدن بیش از حد گوشی است؛ زیرا داغ شدن گوشی می‌تواند آسیب‌های جدی به بخش باتری و همچنین قطعات موجود در گوشی وارد کند. شرکت اپل اضافه کرد زمانی که دمای گوشی شما به حالت نرمال بازگردد این مشکل به طور کامل حل می‌شود اما تا قبل از آن ایفون اجازه‌ی شارژ شدن بیش از 80 درصد را نمی‌دهد. دلیل این موضوع این است که شارژ باتری از 80 تا ‍100 فشار مضاعفی به باتری وارد می‌کند و اپل با این کار سعی دارد این فشار وارده را کاهش دهد.

 

تعمیر و تعویض باتری آیفون 12

باتری آیفون 12 از نوع غیر قابل تعویض است. در نتیجه بدون در اختیار داشتن ابزار و تخصص مناسب، نمی‌توان آن را به راحتی جایگزین کرد. از همین رو توصیه می‌کنیم که تعمیر و تعویض باتری آیفون 12 خود را به تعمیرکاران مجرب بخش تعمیرات آیفون اپل مرکز ما بسپارید تا در مدت بسیار کمی، موبایل خود را مانند روز اول تحویل بگیرید. تیم تعمیر گوشی مراکز ما با استفاده از تکنسین‌ها و تعمیرکاران مجرب در بخش تعمیر آیفون و ارائه بهترین قطعات؛ تمامی خدمات خود را تضمین می‌کند. تعرفه‌های ما بسیار معقول و مصوب اتحادیه است.

 

نتیجه گیری

پیش از رفتن به بازار و خرید باتری آیفون 12 باید بدانید که این محصول قیمت یکسانی در بازار ندارد. از دلایل این مسئله می‌تواند به ظرفیت باتری آیفون 12 نرمال یا تقویت شده اشاره کرد. دلیل دیگر این موضوع می‌توان کیفیت اصلی و بالا یا تقلبی و بی کیفیت بودن قطعه اشاره کرد. بهتر است باتری آیفون 12 را از فروشگاه‌های معتبر مراکز تعمیرات موبایل خریداری کنید.

متاسفانه برخی از مغازه‌های لوازم جانبی و تعمیر آیفون اپل، باتری موبایل آیفون 12 فیک را با قیمتی بالا به شما می فروشند. اما به یاد داشته باشید شرکت‌های معتبر اعتباری را که در طول چندین سال در بازار به دست آورده‌اند؛ قربانی سود چند باتری‌ کپی نمی‌کنند. اگر برای شما مهم است که یک باتری موبایل آیفون 12 اصل را با قیمت مناسبی بخرید و در عین حال قطعه طول عمر خوبی داشته باشد؛ می‌توانید به مراکز ما مراجعه کنید. ما علاوه بر تضمین کالا، قیمت ارائه شده را نیز تضمین می‌کنیم.

به اشتراک بذارید

تعمیرات گوشی آیفون

قطعات، آموزش و هزینه

تعمیرات گوشی سامسونگ

قطعات، آموزش و هزینه

پیشنهاد میکنیم این مقالات را هم بخوانید

دیدگاه

در بحث‌‌ پیرامون این مقاله شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *