تعمیر دوربین آیفون | تعویض دوربین گوشی اپل

بهترین روش تعمیر دوربین آیفون | تعویض دوربین گوشی اپل

برای تعمیر و یا تعویض دوربین گوشی ایفون خود می‌توانید به بخش تعمیرات امداد موبایل مراجعه کنید تا از راهنمایی و مشاوره رایگان و همچنین تعمیرات تخصصی تیم ما بهره مند شوید.

امروزه دوربین تلفن های همراه به یکی از حیاتی ترین ابزار ارتباطی ما بدل شده اند.
به طوری که نبود آن ها می‌تواند در بسیاری از موارد مربوط به ارتباطات روزمره ما؛ از جمله تماس های تصویری، ارتباطات و انتقال اسناد و مدارک در حیطه های کاری، ثبت لحظه های خاص و خاطرات و اشتراک گذاری تصاویر در شبکه های اجتماعی یا ارتباط های دیگر، موجب بروز اختلال شود.

 

از زمان اضافه شدن دوربین به تلفن ها، این امکان مورد استقبال مخاطبان تلفن همراه قرار گرفت و اهمیت و محبوبیت روز افزون آن اصلاً به دور از انتظار نبود!

امروزه که استفاده از اسمارت فون ها فراگیر شده کیفیت و ثبت بهتر دوربین به یکی از اِلِمان های جدی رقابتی بین شرکت های تولید کننده ی گوشی موبایل تبدیل شده است و هر یک از این شرکت ها همواره سعی دارد با تحقیقات و معرفی تکنولوژی عکس برداری پیشرفته تر و منحصر به فرد تر، گوی سبقت را از سایر رقبای خود در این عرصه بدزدد!

"</p

چرا دوربین گوشی آیفون پر طرفدار است؟

یکی از بارز ترین تفاوت های گوشی آیفون با سایر موبایل ها، کیفیت دوربین های آن است. دوربین همه آیفون ها عمل‌کرد عالی دارد و حتی قدیمی ترین آیفون ها هم، در قیاس با موبایل های هم‌دوره ی خودشان از کیفیت بسیار مطلوب تری برخوردار بودند.

اگر از یک کادر مشخص با یک گوشی آیفون و یک گوشی هم‌رده ی دیگر در سایر برند ها عکس برداری کنید احتمالا بدون نیاز به اطلاع از تفاوت های فنی دو دوربین، متوجه کیفیت مطلوب تر دوربین گوشی آیفون می‌شوید.

تقریبا در ۷۰ درصد مواقع دوربین آیفون های اپل نسبت به گوشی های اندرویدی مشابه و هم رده، کیفیت تصویری بهتری را ارائه می‌دهند.

اگرچه به طور عمومی کیفیت در دوربین ها با مگاپیکسل تعیین می‌شود و اندازه گیری آن نیز بر همین معیار است؛ اما بالا بودن مگاپیکسل به تنهایی شاخصه خوبی برای تعیین این مهم در دوربین موبایل نیست. به همین دلیل اغلب با مقایسه ی یک دوربین ۱۲ مگاپیکسلی به کار رفته روی تلفن های اپل با یک دوربین ۴۸ یا ۶۴ مگاپیکسلی سایر برند ها، متوجه کیفیت به مراتب بالا تر دوربین اپل می‌شویم.

چرا که در دوربین های آیفون از فناوری به شدت پیش‌رفته ای بهره برده می‌شود که مختص خود این شرکت است و امکان ثبت تصویر و فیلم بسیار واضح با گوشی های اپل گواه این واقعیت است. ما در انتهای این مقاله سعی می‌کنیم معرفی مختصری از مزیت های برتر و شاخص تلفن های همراه برند اپل داشته باشیم تا بتوانید دلیل محبوبیت دوربین های اپل را بهتر متوجه شوید.

"</p

نگهداری و مراقبت از دوربین گوشی های آیفون

دوربین های گوشی اپل با توجه به حساسیت و ظرافت آن ها نیازمند مراقبت های ویژه ای هستند.
اگر از سری گوشی های آیفون استفاده می‌کنید باید از این مطلع باشید که قطعات دوربین گوشی شما نسبت به سایر گوشی ها گران قیمت تر و ظریف تر هستند و باید برای مراقبت از آن اقدامات خاصی را انجام دهید.

پیش از هر چیز شما می‌توانید با تهیه ی محافظ لنز استاندارد و باکیفیت متناسب با گوشی خود، دوربین موبایلتان را از هرگونه خط و خش در امان نگه دارید.
محافظ لنز که درواقع پوشش محافظتی از جنس ترکیبی پلاستیک و شیشه بسیار مقاوم است که با انواع کیفیت ها و متناسب با دوربین انواع گوشی ها در بازار یافت می‌شود.
این مهم ترین و اولین اصلی است که برای حفاظت از دوربین گوشی اپل خود بایستی رعایت کنید.

دوربین گوشی شما ممکن است بر اثر مواجهه با رطوبت(در برخی سری های آیفون که از طراحی ضد آب و رطوبت بهره مند نیستند.)، گرد و خاک و یا اصابت ضربه یا جسم سخت به آن، دچار شکستگی یا آسیب شود. استفاده از قاب های مناسب و استاندارد گوشی آیفون نیز می‌تواند تا حدود بسیار زیادی با کاهش قدرت ضربات یا فشار احتمالی، به حفاظت از بدنه و همچنین دوربین گوشی شما کمک کند.

همواره به این نکته توجه داشته باشید که گوشی خود را از موارد ذکر شده دور نگه دارید و اگر رطوبت یا گرد و خاک بر روی دوربین گوشی شما نشست، حتما آن را به سرعت رفع کنید!

یکی دیگر از کارهایی که می‌توانید انجام دهید؛ بیمه کردن گوشی تلفن همراهتان، از طریق شرکت های بیمه موبایل است. به این طریق با پرداخت مبلغ اندک و معقولی، خود را از هزینه های گزاف تعمیرات در امان نگه می‌دارید و می‌توانید با خیال بسیار آسوده تری، بدون نگرانی از اتفاقات پیش بینی نشده، از امکانات تلفن همراه خود لذت ببرید.

ممکن است با وجود تمام مراقب ها باز هم مشکلاتی برای دوربین موبایل شما پیش بیاید که از کنترل شما خارج است. گاه این مشکلات نرم افزاری هستند و گاه به دلیل آسیب های سخت افزاری.

نگران چیزی نباشید؛ با مطالعه ی مقاله ی پیش رو می‌توانید بهترین و مناسب ترین تصمیم را برای حل مشکل دوربین گوشی آیفون خود بگیرید و با کم ترین دردسر و نگرانی به رفع مشکل پیش آمده بپردازید.

"</p

دوربین گوشی آیفون من به چه علت خراب می شود؟

دلایل متعددی برای خرابی دوربین گوشی شما وجود دارد؛ این دلایل را به طور کلی می‌توان به دلایل سخت افزاری و نرم افزاری تقسیم کرد که در ادامه به شرح دقیق تر هر یک از آن ها می‌پردازیم:

مشکلات نرم افزاری

این مشکلات اغلب به شکل سیاه بودن تصویر در برنامه ی اصلی دوربین، تار نشان دادن تصویر موقع ثبت، عدم فوکوس مناسب و تار افتادن عکس، چرخش اشتباه تصویر پس از ثبت عکس، کار نکردن فلش دوربین های گوشی، هنگ کردن های پی در پی و ناخوشایند و سایر مشکلات دیده می‌شود.

خبر خوب این که اگر دوربین آیفون شما با مشکل نرم افزاری مواجه شده باشد، این مشکلات در اکثر اوقات با انجام به روز رسانی دستگاه یا ریست کردن تنظیمات یا ریست کلی گوشی رفع می‌شوند و اغلب مواقع، تلفن شما احتیاجی به تعمیرات پیچیده تر پیدا نمی کند. در ادامه به توضیح راهکار های موجود برای رفع این مشکل اشاره می‌کنیم؛

۱. اجرای مجدد برنامه دوربین و تغییر دوربین اصلی و سلفی گوشی آیفون

گاهی اوقات در هنگام استفاده از دوربین گوشی آیفون پیش می آید که برنامه ی دوربین به جای فضایی که در مقابل لنز آن قرار گرفته است، تصویری سیاه را به شما نمایش دهد.

در بیش‌تر مواقع وقتی با این مورد مواجه می‌شوید که یک باگ جزئی در اجرای برنامه دوربین پیش آمده باشد.
بهتر است در ابتدا یک‌ بار از اپلیکیشن دوربین خود خارج شوید و سپس برنامه را به طور کامل ببندید و بعد از چند لحظه مجدداً آن را باز کنید.

اگر مشکل دوربین شما رفع نشد می‌توانید دکمه ی جابجایی دوربین پشت و سلفی که گزینه آن در بالا سمت راست صفحه نمایشگر، در داخل برنامه دوربین وجود دارد را امتحان کنید.
اگر باگ جزئی رفع شده باشد تصویر سیاه با اعمال این جا به جایی دوربین از بین می‌رود.

۲. ریستارت کردن آیفون

می‌توان گفت یکی از رایج ترین تلاش ها برای رفع مشکل نرم افزاری دوربین آیفون شما ریستارت کردن موبایلتان است!

ریستارت کردن باگ های موقتی که در مرحله ی اجرای برنامه ها پیش آمده اند را رفع می‌کند و در نتیجه، به احتمال قوی، برنامه دوربین گوشی شما مجددا عاری از مشکلات پیش آمده، به اجرا در می آید.
برای این منظور ابتدا گوشی خود را خاموش کنید و پس از حدود یک دقیقه مجددا آن را روشن کنید.

۳. آپدیت سیستم عامل

این احتمال وجود دارد که دلیل باگ های موجود در فرآیند اجراسازی دوربین شما به علت آپدیت نبودن گوشی شما باشد.

بنابر این پیش از ناامید شدن، بخش آپدیت سیستم عامل خود را چک کنید و اگر به روز رسانی جدیدی موجود شده بود، حتما برای آپدیت سیستم عامل گوشی خود اقدام کنید.

در بسیاری از موارد باگ های شناسایی شده توسط خود شرکت که در نسخه های قبلی سیستم عامل وجود داشت رفع می‌شود و بعید نیست مشکل دوربین گوشی آیفون شما از همان نوع بوده باشد و رفع گردد.

۴.غیر فعال کردن قابلیت voiceover

شاید برایتان عجیب باشد اما در موارد قابل توجهی گزارش شده که فعال بودن قابلیت voiceover منجر به غیر فعال شدن دوربین گوشی آیفون شده است. توصیه می‌کنیم این قابلیت را غیر فعال نمایید و مجددا دوربین گوشی خود را امتحان کنید.

۵.ریست تنظیمات

در برخی موارد تنظیمات توسط شما به نحوی دچار تغییرات شده که باعث ایجاد باگ هایی در اجرای برنامه دوربین شده است. با ریست کردن تنظیمات و بازگشت تنظیمات به حالت اولیه آن می‌توان امیدوار بود که مشکلات دوربین شما نیز رفع گردد.

۶.ریست فکتوری

اگر با ریست تنظیمات مشکل دوربین شما رفع نشود؛ ناچار خواهید بود ریست کامل محتوا و تنظیمات را هم امتحان کنید! احتمالا در این شرایط مشکل دوربین گوشی شما، اگر آن مشکل مربوط به سخت افزار نباشد، رفع می‌شود و می‌توانید مجددا از آن استفاده کنید.

اگر با وجود پیاده کردن تمام راهکار های ذکر شده، باز هم مشکل دوربین گوشی شما رفع نشد؛ نشان دهنده ی آن است که دوربین موبایل شما با مشکل جدی تری مواجه شده است. شما می‌توانید با مشاورین ما ارتباط برقرار کنید و یا به متخصصین تعمیرات امداد موبایل مراجعه فرمایید تا موبایل آیفون شما به طور رایگان عیب یابی گردد.

تعمیر دوربین آیفون

مشکلات سخت افزاری در تعمیر دوربین آیفون

مشکلات سخت افزاری که معمولا به تعمیرات پیچیده تر یا تعویض کل با بخشی از دوربین گوشی اپل شما نیازمند است به شکل های مختلفی بروز پیدا می‌کند که به شرح آن ها میپردازیم:

وارد آمدن ضربه به دوربین موبایل اپل

می‌توان گفت این مورد شایع ترین دلیل مراجعه ی دارندگان گوشی های آیفون برای تعمیر دوربین موبایل خود است.
وارد آمدن ضربه یا افتادن گوشی موبایل شما به دلیل حساسیت بالای دوربین می‌تواند باعث شکستگی قطعات داخلی یا رویی در دوربین و درنتیجه از کار افتادن کامل دوربین گوشی آیفون شود. باید در نظر داشت که به دلیل محل قرارگیری دوربین آیفون(که عموما هر دو ماژول دوربین اصلی و سلفی آیفون در لبه ی فوقانی قاب گوشی طراحی و جای گذاری شده است.) با وارد آمدن ضربه به لبه ی بالایی قاب گوشی احتمال خراب شدن ماژول های دوربین و از کار افتادگی و آسیب به آن بسیار زیاد است و این مورد ربط چندانی به بدشانسی شما ندارد!

بنابراین دور از انتظار نیست که وارد آمدن ضربه یکی از اصلی ترین عواملی باشد که می ‌تواند منجر به خراب شدن دوربین گوشی آیفون شود.
متاسفانه در اغلب اوقات برای رفع مشکل دوربین در حالت ضرب دیدگی، نیاز به تعویض کل دوربین موبایل وجود دارد.

وارد آمدن فشار به دوربین موبایل اپل

وارد آمدن فشار نیز مشابه ضربه، می‌تواند باعث از کار افتادن دوربین آیفون شما شود!
بسیاری از موارد پیش آمده که دارندگان موبایل به طور سهوی گوشی خود را در جیب عقب لباس خود قرار داده اند و روی آن نشسته اند یا گوشی در داخل کیف بسیار پر بوده و سایر وسایل موجود در کیف به دوربین و لنز آن فشار و آسیب وارد کرده اند!

به وجود آمدن خط و خش بر روی لنز دوربین که در نتیجه ی ضربه، فشار یا هر اتفاق سهوی دیگری است نیز ممکن است پیش آید و هر نوع آسیب به لنز دوربین، نیازمند تعویض کامل آن می‌باشد.

متاسفانه در مواقع وارد آمدن فشار به دوربین، در اکثر اوقات نیاز به تعویض کلی دوربین گوشی می‌باشد و تعمیر جزئی میسر واقع نمی‌شود و باید همواره به این مورد دقت لازم را داشته باشید.

آب زدگی و ورود رطوبت به دوربین موبایل

اگر گوشی آیفون شما از طراحی ضد آب بهره مند نمی‌باشد به این معنی است که تلفن شما مقاومتی در برابر نفوذ آب ندارد و باید احتمال ورود آب به درون قطعات و دوربین را لحاظ کنید و همواره تلفن همراه خود را از خیس شدن یا قرار گرفتن در معرض رطوبت، دور و خشک نگه دارید.

هنگامی که آب به دوربین گوشی شما نفوذ می‌کند؛ گاهاً به ماژول دوربین به گونه ای آسیب وارد می شود که دچار اختلال می گردد و در این صورت ناچار خواهید بود دوربین گوشی خود را به طور کامل تعویض کنید.

صدا دادن لنز دوربین گوشی آیفون

در برخی موارد مراجعه کنندگان برای تعمیر دوربین گوشی آیفون، علت مراجعه ی خود را صدا دادن لنز دوربین گوشی خود عنوان می‌کنند. در مورد این مشکل دلایل متفاوتی وجود دارد که هرکدام از آن ها ممکن است منجر به این اختلال شده باشد.

به عنوان مثال خیس شدن دوربین گوشی موبایل و ورود رطوبت ناشی از خیس شدن به داخل لنز دوربین و باقی ماندن آن از مواردی هستند که می‌توانند منجر به ایجاد این مشکل در دوربین گوشی شما بشوند و اختلالات عجیبی در عملکرد دوربین گوشی آیفون ایجاد کنند.

در صورتی که این مشکل در اکثر مواقع استفاده از دوربین بروز پیدا می‌کند و مانع عملکرد صحیح دوربین تلفن همراه شما می‌شود باید برای تعمیر دوربین گوشی آیفون خود به مراکز تعمیرات تخصصی موبایل مراجعه کنید. متاسفانه بیش تر مواقع به لنز دوربین شما آسیب وارد شده است و چاره ای جز تعویض کامل دوربین موبایل وجود ندارد.

لرزش دوربین گوشی آیفون

اگر هنگام استفاده از دوربین آیفون خود با لرزش های ناخواسته در تصویر یا درواقع موج دار شدن تصویر های ثبت شده مواجه شدید احتمالا مشکل دوربین تلفن شما در این دسته می‌گنجد.

در برخی از سری های قدیمی تر آیفون، این ایراد بیش‌تر گزارش شده است. این مورد بسته به نظر متخصصان تعمیر، اغلب اوقات با تعویض کامل دوربین و یا گاها در صورت عدم مشکل در لنز دوربین، با تعمیر بخشی از دوربین موبایل شما رفع می‌گردد.

متاسفانه در اکثر موارد ذکر شده مشاهده کردید که تعمیر دوربین گوشی آیفون با تعویض کامل دوربین موبایل همراه است و با توجه به قیمت نسبتا زیاد قطعات دوربین آیفون، احتمالاً تا این لحظه متوجه علت تاکید ما بر پیش‌گیری و حفاظت های اولیه از موبایل خود و همچنین انجام اقدامات لازم برای بیمه و گارانتی، مطمئن شده باشید.

در خصوص گارانتی موبایل می‌توانید به بخش گارانتی سایت ما مراجعه فرمایید یا اطلاعات لازم را از مشاوران ما کسب نمایید.

تعمیر دوربین آیفون

نحوه تعویض دوربین گوشی آیفون

تعمیرکاران برای تعویض دوربین آیفون پروسه ی زیر را طی می‌کنند که دارای حساسیت ها و ظرافت های خاص خود است و به ابزار و تجهیزات تخصصی نیاز دارد:

بازکردن پیچ های لبه های زیرین و قاب

ابتدا بایستی شارژ گوشی آیفون چک شود تا زیر ۲۵ درصد باشد. چرا که به این صورت میزان حساسیت آن کاهش پیدا می‌کند و احتمال بروز حوادث پیش بینی نشده در هنگام تعمیر موبایل، کاهش پیدا می‌کند.

سپس باید دو پیچی که در لبه های پایینی موبایل وجود دارد باز شود و بعد قاب آیفون با استفاده از ابزاری به نام آی اسکلک یا قاب کش برداشته شود. در صورتی که این ابزار در اختیار تعمیر کار نباشد؛ برای باز کردن قاب گوشی آیفون می تواند از ساکشن کاپ نیز استفاده نماید.

استفاده از قاب کش

در این مرحله ابتدا بایستی گوشی آیفون روی قاب‌کش قرار گیرد. برای این منظور بایستی دستگیره ی قاب کش را جمع نمود تا مکنده ها از یک دیگر فاصله پیدا کنند.

سپس گوشی آیفون به شکلی در قاب کش قرار می‌گیرد که صفحه ی آن رو به بالا باشد و بعد باید قاب کش را باز نمود تا کاپ های مکنده ی آن به درب جلو و عقب چسبیده و متصل شوند.

باز کردن قاب گوشی

در این مرحله برای باز کردن قاب گوشی در ابتدا باید با یک دست، گوشی نگه داشته شود و با دست دیگر دستگیره ی قاب کش را جمع نمود. البته همان طور که ذکر شد می‌توان از ساکشن کاپ نیز به این منظور استفاده نمود. سپس باید گوشی آیفون را بر روی میز کار قرار داده و بااستفاده از قاب باز کن گیره های اطراف گوشی را باز نمود.
اگر ازساکشن کاپ استفاده کرده اید بعد از این مرحله باید آن را از روی صفحه نمایش بردارید.

بستن درب گوشی به تکیه گاه عمودی

برای محکم نگه داشتن درب گوشی و بستن آن از یک عدد کش استفاده می‌گردد.

خارج کردن باتری گوشی

برای خارج کردن باتری، ابتدا تعمیرکار پیچ های براکت باتری را باز می‌کند تا بتواند براکت باتری را از درب پشتی گوشی جدا کند. سپس باید کانکتور باتری از روی برد آن جدا گردد. در این مرحله دقت بالا بسیار اهمیت دارد چرا که یک خطای کوچک می‌تواند منجر به آسیب دیدن سوکت و خرابی آن شود.

جداسازی کانکتور دوربین سلفی، کانکتور دکمه هوم، کانکتور صفحه نمایش و کانکتور دیجیتایزر

جدا کردن کانکتور دوربین سلفی از روی برد آن انجام می‌شود. همچنین کانکتور دکمه ی هوم (Home) و صفحه نمایش نیز باید جدا گردد. بعد از آن باید به جداسازی کانکتور دیجیتایزر پرداخت.

در این مورد باید دقت بسیار بیش‌تری به خرج داد؛ چرا که اگر هرگونه فشاری به طور سهوی به آن وارد شود موجب شکستن و از کار افتادن آن می‌گردد.

جداسازی کامل هردو درب پشت و جلو گوشی آیفون

جدا سازی کامل هر دو درب پشت و جلو از آخرین مراحل انجام تعویض دوربین اصلی آیفون می باشد. چرا که دوربین اصلی آیفون بر روی درب پشتی گوشی تعبیه و نصب شده است و برای در آوردن آن باید که درب جلو به طور کامل باز گردد.

کنار زدن کاور روی براکت دوربین اصلی گوشی

برای این منظور، تعمیر کار معمولا با استفاده از نوک یک پنس، کاوری که روی گوشه براکت دوربین اصلی وجود دارد را جدا می‌کند تا بتواند پیچ زیر آن را ببیند و به این ترتیب کانکتور دوربین اصلی را از برد جدا کند.

تعویض دوربین گوشی ایفون و بستن مجدد سایر اجزا

در این مرحله تعمیرکار پس از باز کردن براکت و جدا نمودن براکت دوربین اصلی؛ به تعویض دوربین گوشی اپل می‌پردازد. و پس از نصب و جایگذاری صحیح دوربین جدید به بستن مجدد اجزای باز شده ی گوشی موبایل می‌پردازد.

از این رو درصورتی که دوربین گوشی شما نیازمند تعویض یا تعمیر است حتما از تعمیرکاران متخصص کمک بگیرید. چرا که جدای از احتمال بالای این که نتوانید دوربین جدید را به درستی نصب کنید.

ممکن است در هنگام نصب دوربین به سایر قطعات و اجزای تلفن خود با سنسور های مشترک به یک دیگر متصل شده اند؛ نیز آسیب های جدی وارد آورید و در نهایت پس از تسلیم شدن با هزینه ی بیش‌تری برای تعمیر موبایل خود مواجه شوید.

تعمیر دوربین آیفون

قیمت دوربین گوشی های آیفون

قیمت دوربین های گوشی آیفون به عوامل گوناگون و متنوعی بستگی دارد و ممکن است تفاوت قیمت ها در فروشگاه های قطعات موبایل، در برخورد اول برایتان گیج کننده یا عجیب به نظر برسد.
برای درک این تفاوت قیمت ها لازم است از دلایل آن مطلع باشید:

تفاوت مدل گوشی

طبیعتا هر چقدر گوشی آیفون شما جدید تر باشد از دوربین قوی تر، باکیفیت تر و به‌روز تری برخوردار است و در نتیجه قیمت بالا تری نیز نسبت به سری های پیشین خود دارد.

اورجینال یا غیر اورجینال بودن دوربین

قطعات موبایل به شکل اورجینال و غیر اورجینال در بازار یافت می‌شوند. طبیعتا قطعات اورجینال به شکل قابل توجهی، قیمت بالاتری نسبت به سایر قطعات غیر اورجینال و درجه پایین تر دارند.

نحوه دسترسی فروشنده به قطعه و هزینه وارد شدن قطعه

خرید عمده و یا خرده ی قطعه تاثیر قابل توجهی روی قیمت قطعه دارد. بعضی از قطعات به دلیل تقاضا و نیاز کم تر به صورت عمده خریداری نمی‌شوند و به همین دلیل فروشنده مجبور به تهیه ی محدود یا خرده آن می‌شود و خود نیز هزینه ی بیشتری نسبت به خرید عمده می‌پردازد.
در بعضی مواقع هم برخی قطعات به علت کم‌یاب شدن و واردات کم تر آن ها، در یک بازه ی زمانی خاص، قیمت بیش‌تری پیدا می‌کنند.

انصاف فروشنده

در تعمیر دوربین آیفون، احتیاج به توضیح اضافی نیست و همه چیز واضح است! البته که بسیاری از فروشندگان، منصف می‌باشند و با سود معقول تر و منصفانه تر به فروش قطعات موبایل می‌پردازند.

تفاوت دوربین اورجینال و غیر اورجینال

یکی از مهم ترین مواردی که باید در آن دقت فراوان به عمل آورید اورجینال و اصل بودن دوربینی است که قرار است با دوربین فابریک و اصلی گوشی شما جایگزین شود.

طبیعتا در بازار دوربین های مختلف گوشی شما با کیفیت و قیمت های بسیار متنوعی یافت می‌شود؛ اما آن چه که باید حتما بدانید و لحاظ کنید این است که هر دوربینی به غیر از دوربین اورجینال گوشی، که تولید خود شرکت اپل است.

هرگز نمی‌تواند تجربه مشابه دوربین اولیه را برای شما تداعی کند و کیفیتی ضعیف تر ارائه می‌دهد که گاهی اوقت کاملا مشهود و ناراحت کننده است! جدای از بحث کیفیت، ممکن است با وجود تعویض دوربین با ایراداتی نظیر عدم فوکوس مناسب، هنگ کردن های متعدد و غیره نیز مواجه شوید. حتی پس از مدتی دوربین تعویضی شما مجددا از کار بیوفتد و مجبور به صرف هزینه ی تعمیر و تعویض مجدد دوربین شوید.
همچنین باید بدانید که قطعات موبایل مانند یک سیستم کاملا یکپارچه عمل می‌کنند و در صورت کم بودن کیفیت یکی از این قطعات، کیفیت قطعات دیگر هم تحت تاثیر قرار می‌گیرد و امکان خراب شدن آن ها افزایش می‌یابد که این امر ممکن است بر روی عمر کلی تلفن همراه شما نیز تاثیر بسزایی داشته باشد.

از این رو صرفه جویی غیر منطقی را کنار بگذارید و فقط دوربین اورجینال متناسب با مدل گوشی آیفون خودتان را جایگزین کنید.

بهتر است برای اطمینان از اصالت دوربین خریداری شده، برگه ی تضمین اصالت آن را نیز از فروشنده بخواهید و بررسی های لازم را انجام دهید تا اطمینان کامل را حاصل کنید.

تعمیر دوربین آیفون 2023

هزینه تعویض دوربین گوشی ایفون

در مجموع هزینه تعمیر دوربین آیفون به مدل دستگاه شما و نوع و مقدار آسیبی که به آن وارد شده است؛ مرتبط می‌باشد. اگر از مدل های بالاتر آیفون استفاده می کنید اطلاع دارید که در این مدل ها از دو یا چند ماژول دوربین استفاده شده است.

در مواردی ممکن است نیاز گردد بیش تر از یک ماژول تعمیر یا تعویض گردد. نکته ی دیگر این که هزینه ی تعمیر و یا تعویض دوربین سلفی گوشی آیفون در مقایسه با دوربین اصلی گوشی کم تر است.
چرا که دوربین سلفی از لحاظ قیمت و کیفیت در مقایسه با دوربین اصلی در رده پایین تری قرار می‌گیرد و مراحل تعمیر و تعویض آن به علت دسترسی راحت تر، از پیچیدگی و مراحل نسبتاً کم‌تری در مقایسه با دوربین پشت گوشی اپل شامل می‌شود.

مدت زمان لازم برای تعویض دوربین گوشی ایفون

اگر تا به این جای مقاله ما را همراهی کرده باشید؛ متوجه ساختار پیچیده گوشی آیفون و پروسه خاص تعویض و تعمیر دوربین گوشی آیفون گشته اید.

ما در تعمیر دوربین آیفون، بخش نحوه تعویض دوربین گوشی به طور مختصر توضیح دادیم که برای دستیابی به ماژول دوربین ابتدا باید قطعات زیادی از دستگاه جدا شود تا بتوانیم به دوربین گوشی دسترسی پیدا کنیم.

همچنین جدا سازی هر یک این قطعات هم از حساسیت و ظرافت های خاص خود مانند وجود سنسور های ارتباط مشترک، حساسیت بالای قطعه و احتمال شکستن آن و غیره برخوردار است.

پس از جدا سازی و خارج کردن ماژول دوربین و بعد از بررسی وضعیت و میزان خرابی، تعمیرکار به رفع خرابی و یا تعویض کامل دوربین می‌پردازد. معمولا این فعالیت از چندین ساعت تا یک روز کاری زمان می‌برد.

مدت زمان دقیق تر آن بایستی توسط خود تعمیر کاری که برای این امر به وی مراجعه می‌کنید، مشخص شود.

تعمیر دوربین آیفون

قابلیت های متمایز کننده ی دوربین گوشی های آیفون از سایر برند ها

در بخش های ابتدایی مقاله تعمیر دوربین آیفون، به پرطرفدار بودن دوربین گوشی های آیفون اشاره کردیم و گفتیم که در دوربین های آیفون از فناوری به شدت پیش‌رفته ای بهره برده می‌شود که مختص خود این شرکت است.

به همین دلیل از شهرت و محبوبیت بسیار بالایی برخوردارند. لازم به ذکر است دوربین گوشی های اپل در برخی موارد و قابلیت ها با دوربین های حرفه ای مخصوص عکاسی برابری می‌کند.
تصمیم داریم به چند مورد خاص و منحصربفرد از ویژگی های دوربین گوشی های اپل اشاره کنیم تا دلیل پر طرفدار بودن این دوربین موبایل ها برایتان ملموس تر شود:

قابلیت عکس برداری Raw و ProRaw در تعویض دوربین گوشی ایفون

این قابلیت که نظیر آن در دوربین های حرفه ای عکاسی مشاهده می‌شود؛ درواقع قابلیتی است که تصاویر را با فرمتی ذخیره می‌کند که داده های بیش تری نسبت به عکس های استاندارد دارند.

اهمیت این قابلیت، در ویرایش تصاویر خود را نشان می‌دهد. چرا که به علت داشتن دیتاهای بسیار بیش‌تر در مقایسه با فرمت هایی نظیر JPEG که فشرده هستند، دست مخاطب را برای ادیت و ویرایش حرفه ای تر باز می‌گذارد.

فرمت RAW یا خام همانطور که از اسم آن نیز پیداست تصاویر را بدون این که فشرده سازی کند، ثبت می‌کند و دیتاهای پردازش نشده را حفظ می‌کند. به همین دلیل کاربر می‌تواند برای ارتقا کیفیت تصاویر پارامترهایی مثل رنگ پوست، توازن سفیدی یا نور آسمان را نیز تنظیم کند.

کاربران گوشی های اپل حتی قبل از معرفی قابلیت ProRaw که در آیفون های سری ۱۲ معرفی شد می‌توانستند با قااستفاده از برنامه هایی نظیر Halide با این فرمت عگس برداری کنند.

اما خصوصیتی که ProRaw را متمایز می‌کند این است که برای عکس برداری با فرمت Raw دیگر نیازی به برنامه های جداگانه ی دوربین نیست و می‌توان تصاویر را با اپ اصلی عکاسی خود گوشی ثبت نمود.
از آن مهم تر باید به این اشاره داشت که قابلیت ProRaw از تمام قابلیت های عکاسی محاسباتی پیشرفته گوشی های اپل استفاده می‌کند و به همین دلیل می‌توان از قابلیت هایی نظیر کاهش نویز، دیپ فیوژن، Smart HDR و غیره نیز بهره مند شد.

این قابلیت؛ یعنی داشتن فایل Raw یا خام به ندرت در رقبای اندرویدی مشاهده می‌شود که البته باز هم در مقایسه گوشی های آیفون عمل‌کرد ضعیف تری در این ویژگی از خود نشان داده اند.

حالت live photo یا عکس زنده

اپل در آیفون ۶ اس به عنوان اولین برند، قابلیت لایو فوتو را ارائه کرد و هم اکنون آیفون های جدید تر این شرکت نیز از این ویژگی بهره مندند. البته این قابلیت بعد تر به گوشی های اندرویدی سامسونگ نیز اضافه شد.

هنگامی که قابلیت لایو فوتو (Live Photo) فعال است و شما به ثبت یک عکس می‌پردازید؛ ۱.۵ ثانیه قبل از عکس اصلی شاتر و ۱.۵ ثانیه بعد از آن توسط دوربین ذخیره می‌گردد و در نهایتا یک کلیپ ۳ ثانیه ای کم حجم به شما داده می‌شود.
بنابراین قابلیت لایو فوتو (Live Photo) منجر به ضبط کلیپ‌های 3 ثانیه‌ای و بسیار جالب توجهی می‌شود. قابلیت لایو فوتو از قابلیت های منحصربفرد عکس برداری گوشی های اپل بود و بسیار مورد توجه و علاقه کاربران و طرفداران گوشی آیفون قرار گرفت.

قابلیت Cinematic Mode یا حالت سینمایی

این قابلیت از Dolby Vision HDR و تکنیکی به نام “rack focus” استفاده می‌کند تا هنگام فیلمبرداری فوکوس را به طور خودکار از موضوعی به سوژه دیگر منتقل کند. این کار را با قفل کردن فوکوس روی سوژه در یک صحنه و محو کردن پس زمینه برای دستیابی به عمق میدان سینمایی انجام می‌دهد. اگر هنگام فیلمبرداری سوژه جدیدی وارد صحنه شود حالت سینمایی به طور خودکار و هوشمند، نقطه کانونی را به این سوژه جدید تغییر می‌دهد و پس زمینه را محو می‌کند.

اگر در حال فیلمبرداری از شخصی هستید و شخص دوم وارد صحنه شود دوربین گوشی آیفون میزان محو شدن پس زمینه محیط را به طور هوشمند تنظیم می‌کند تا روی شخص دوم فوکوس کند.
همچنین اگر چهره فرد از دوربین دور باشد به طور خودکار حالت فوکوس به سوژه اولیه باز می گردد.

عکس برداری در شب یا Night mode

ویژگی عکس برداری در شب یا Night mode در شرایط نوری ضعیف به کار برده می‌شود. با این که این ویژگی تقریبا در تمام گوشی های اندرویدی نیز یافت می‌شود اما در تمام قیاس ها مشاهده می‌شود که دوربین گوشی های آیفون، در حالت دید در شب به شکل بهتر و با کیفیت تری عکس برداری می‌کنند.
دوربین آیفون در حالت دید در شب قادر به ثبت به مراتب دقیق تر رنگ ها، در کنار حفظ جزئیات چشم نواز مانند بافت های اشیا و سوژه ی مورد نظر عکاسب می‌باشد و عملکرد موثر و دقیق تری در حذف نویز ها از خود به نمایش می‌گذارد.

قابلیت ها و برتری های دوربین آیفون در موارد ذکر شده خلاصه نمی‌شود. معمولا در بسیاری از قیاس ها می‌توان به برتری دوربین های آیفون در مقایسه با سایر رقبای این غول سازنده ی موبایل پی برد.

قابلیت هایی که در دوربین های چندگانه این شرکت رونمایی شده است، عکاسی حیرت برانگیز از فضا که در دوربین آیفون ۱۳ پرومکس توانایی منحصر و بی نظیر آن رونمایی شد. 

دید در شب فوق العاده با حفظ جزئیات و بافت ها، حفظ رنگ های طبیعی در عکس ها و فیل ها، دنبال کردن سوژه مد نظر در عکاسی توسط لنز دوربین، حالت های مختلف ثبت تصویر و غیره از جمله قابلیت های دیگر دوربین های گوشی آیفون است.
امداد موبایل در این بخش به معرفی و شرح مختصری از چند مورد از منحصر بفرد ترین ویژگی های دوربین خانواده گوشی های آیفون پرداخته است تا دلیل این محبوبیت برای شما بیش از پیش ملموس شود.

امیدوارم از مطالعه مقاله تعمیر دوربین آیفون لذت برده و به اطلاعات مورد نظر خود رسیده باشید. در صورت نیاز به کسب اطلاعات در خصوص تعمیرات تخصصی گوشی موبایل آیفون می‌توانید با متخصصین امداد موبایل تماس حاصل فرمایید و از مشاوره مجرب ترین کادر تعمیرات موبایل ایران بهره مند شوید.

به اشتراک بذارید

تعمیرات گوشی آیفون

قطعات، آموزش و هزینه

تعمیرات گوشی سامسونگ

قطعات، آموزش و هزینه

پیشنهاد میکنیم این مقالات را هم بخوانید

دیدگاه

در بحث‌‌ پیرامون این مقاله شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *